Kiliguten Startet 20.Mai.2020 Del på Facebook Startet 20.Mai.2020 (redigert) Hei! Lurte på om det er mulig å få taki kartbrikke til gammel garmin 176 c noen plass? Har kart fra lista til Sognefjorden ,men trenger til kristiansands området. Redigert 20.Mai.2020 av Kiliguten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 (redigert) Jeg pleier å foreslå hør med teknisk museum men når så mange etterspør kart til denne plotteren er de sikkert så tomme at de vil beholde de få de har. Dette formatet som det er på kartbrikken har vært utgått i 10 år eller noe så det må være at noen har noe liggende innerst i skapet. BP har jo mange medlemmer så man skal aldri si aldri selv om responsen på lignende forsøk har vært laber her inne. Hvis du spør meg ville jeg ikke navigert etter kart som ikke har vært oppdatert på minst 10 år og de siste årene har det skjedd mye når det gjelder digitalisering av kartverk. En slik museumsgjenstand lager garantert slepespor over land og øyer under bruk slik man var plaget med før om årene og er for unøyaktig å navigere med. Pensjoner hele greia er min oppfordring Redigert 20.Mai.2020 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 Hvilket kort skal i denne? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 Hmm. Googlet og fant at det er kun Garmins eget kort som fungerer til denne. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
pipe Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 Grand Banks jr skrev 1 minutt siden: Hmm. Googlet og fant at det er kun Garmins eget kort som fungerer til denne. Det er helt riktig og har vært utgått i 10 år eller noe sånt. På toppen av det så ble mye av kartverket her til lands digitalisert eller noe slikt i perioden etter dette. Så får man tak i ett så er kartet ut datert. Det kartet er i fra perioden da båten ofte kjørte over øyer på skjermen mens man beviselig holdt god avstand. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 Du kan jo høre med Seatronic om de kan oppgradere brikken du har. Sannsynligvis koster det et par/tre ganger mer enn verdien av plotteren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.