Jump to content

Vannsmurt pakkboks drypper.

Ventana

Recommended Posts

Jeg hadde satt stor pris på om det er noen her som har høy kompetanse på pakkbokser. Forhåpentligvis på samme type som vist på bildene. 

Saken er som følgende: Motorene ble tatt ut for reparasjoner denne vinteren, båten ble liggende i boblehavn. 

Akslingene har stått i en posisjon litt lengre bakover enn de normalt er når de er montert til girkassen.  

Motorene ble nylig montert og når det gjenstår ca 3-4 millimeters avstand til girkassen, så begynner det så smått å dryppe vann. 

Begge pakkboksene har vært helt tette frem til nå. 

Jeg antar at pakningene har endret litt fasong, og "presser" ikke på samme måte som tidligere. Fikk beskjed av et verksted at slangeklemmene kunne løsnes og skyve muffen  bakover til det slutter å dryppe. 

Etter litt søk på nettet, så ser det ut til at denne patenten ikke er spesielt utbredt. 

Er det noen som vet om det bare er å skyve fremste muffe bakover? Trodde at det var en feil på den første som ble festet, men det er helt likt på begge akslinger. (3-4 mm) 

Vil forsikre meg om det er andre ting som må sjekkes utover å evt flytte fremste muffe bakover. 

20200519_162743.jpg

20200519_162731.jpg

Redigert av Ventana (see edit history)

Takk for svar.

Det jeg er mest bekymret for er om det er godt nok å bare etterstramme/skyve den roterende delen mot den stasjonære. 

Slik at det ikke er mulighet for at det blir en slags "skjevhet" mellom stasjonær og roterende del, og rett og slett blir ødelagt. 

Båten skal selges, og ønsker at det ikke oppstår problemer for ny eier. 

Ja, kuleventilen skal åpnes før den settes i drift igjen, stengte alle ventiler før vinteren. 

Takk for søketipset. ??

Redigert av Ventana (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...