Jump to content

Skibsplast 555 HT - Defekt Teleflex Styring

Martin_

Recommended Posts

Hei,

Jeg har en Skibsplast 555 HT med 115 hk Mercury. Årsmodell for både motorog båt er 2007. Nå sitter  Teleflex styringer fullstendig fast. Mistenker at den er rustet helt i stykker. 

Teleflex-styringen har alltid vært noe tung på rattet. Så nå ønsker jeg å bytte til hydraulisk styring. Har noen utført bytte til hydraulisk styring på en tilsvarende type båt? Ønsker tips på valg av hydraulisk styring, og anbefalt størrelse på pumpe og sylinder. Gjerne noe som er på lager i båtutstyrsbutikker, har tenkt å få båten på vannet i løpet av helgen. 

Mvh Martin

Hei

Satt på hydraulisk styring på 2006 Skibsplast 555 vector nå i vinter.

Nå er det ikke helt likt, men antar at motorbrønn er lik.

kjøpte baystar kittet opp til 150hk, det burde passe fint for deg også.

Brukte ett par timer på montering, ved rattet så passer ikke eksisterende hull, men ny pumpe gikk over gamle hull så trengte ikke gjøre mer enn å borre opp nye til feste.

Vær obs på at hydraulisk styringen bygger 5 cm mer ved rattet, så om du ikke ønsker å få rattet 5 cm lengre ut må du kjøpe ett adaptersett som gjør att rattpumpe felles lengre ned i konsoll.

jeg kjøpte dette settet:

https://www.eurofritid.no/baatutstyr/styring-og-kontrollutstyr/hydraulisk-styring/baystar-hydraulisk-styring-max-150hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...