Martin_ Startet 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2020 Hei, Jeg har en Skibsplast 555 HT med 115 hk Mercury. Årsmodell for både motorog båt er 2007. Nå sitter Teleflex styringer fullstendig fast. Mistenker at den er rustet helt i stykker. Teleflex-styringen har alltid vært noe tung på rattet. Så nå ønsker jeg å bytte til hydraulisk styring. Har noen utført bytte til hydraulisk styring på en tilsvarende type båt? Ønsker tips på valg av hydraulisk styring, og anbefalt størrelse på pumpe og sylinder. Gjerne noe som er på lager i båtutstyrsbutikker, har tenkt å få båten på vannet i løpet av helgen. Mvh Martin Sitér dette innlegget Link to post
Martin_ Svart 21.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Kan denne anbefales: Maritim Båtutstyr: Baystar Compact Hydraulisk Styring Outboard HC4645 https://www.maritim.no/baystar-compact-hydr-utenb-hc4645#tabHeaderStock Sitér dette innlegget Link to post
zacroa Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Hei Satt på hydraulisk styring på 2006 Skibsplast 555 vector nå i vinter. Nå er det ikke helt likt, men antar at motorbrønn er lik. kjøpte baystar kittet opp til 150hk, det burde passe fint for deg også. Brukte ett par timer på montering, ved rattet så passer ikke eksisterende hull, men ny pumpe gikk over gamle hull så trengte ikke gjøre mer enn å borre opp nye til feste. Vær obs på at hydraulisk styringen bygger 5 cm mer ved rattet, så om du ikke ønsker å få rattet 5 cm lengre ut må du kjøpe ett adaptersett som gjør att rattpumpe felles lengre ned i konsoll. jeg kjøpte dette settet: https://www.eurofritid.no/baatutstyr/styring-og-kontrollutstyr/hydraulisk-styring/baystar-hydraulisk-styring-max-150hk Sitér dette innlegget Link to post
Martin_ Svart 21.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Takk for info! Da går jeg nok for en BayStar hydraulisk styring. Mvh Martin Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.