seilfred Svart 22.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Greit nok.. det er ikke alltid det er lett å komme på en helt presis trådtittel. Kan godt være jeg traff på siden, men jeg prøvde å tenke meg om før jeg skrev. Ofte kommer en inn på andre ting i forbindelse med det opprinnelige spørsmålet, og så baller det på seg. Sånn ble det litt her, men det er jeg bare glad for, for jeg har lært en masse på veien nå tenker jeg vi lukker denne, så kommer jeg heller tilbake med en skarpt skåret tittel på neste problem som melder seg. og det er dessverre ikke et hvis... Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
X10an Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 (redigert) Vil bare legge til at hullet i messingnippelen måler jeg til Ø4.25mm eller 14mm2. Dette er nippel for 6mm innvendig slange. Noen få slike nipler langs dieselføringen bør uten problemer takle 0.7 liter per minutt eller 40 liter per time. Dette er rundt fem ganger mer enn hva din motor bruker ved fullt pådrag, og også trygt innenfor om man tar med returdiesel i regnskapet. Selv ville jeg nok dimensjonert med 8mm slanger ved et nytt opplegg, men dersom det allerede er 6mm slanger ville jeg i utgangspunktet ikke forandret på dette. Redigert 23.Mai.2020 av X10an (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 23.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 Veldig bra @X10an!? Jrg fører diesel-regnskap i bokform (har ikke tankmåler), og gjennomsnittsforbruket ligger på ca 2,5 - 2,8 Liter i timen. Det burde absolutt være innafor. Kunne godt ha gått opp i dimensjon på slanger, men nippelen som kommer opp fra tanken er hva den er, og den er støpt fast. Derfor tenkte jeg det var enklest å beholde den dimensjonen som er. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Komodo Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 Enig med X10an her, bruk de slangene du har. Poenget mitt over (som kanskje ikke kom så godt fram) er at du ikke bør gå ned til 6mm nipler dersom du har 8mm slange. Derfor rådet om å kutte bort et par centimeter av slangen og prøve med en skrue hva som passer best. Er en 6mm skrue romslig så kan du bruke 8mm nippel. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
seilfred Svart 23.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 Komodo skrev for 4 timer siden: Enig med X10an her, bruk de slangene du har. Poenget mitt over (som kanskje ikke kom så godt fram) er at du ikke bør gå ned til 6mm nipler dersom du har 8mm slange. Derfor rådet om å kutte bort et par centimeter av slangen og prøve med en skrue hva som passer best. Er en 6mm skrue romslig så kan du bruke 8mm nippel. Takker for det @Komodo, det er notert Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.