DR_Nelson Startet 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2020 (redigert) ”Klippet fra Stavanger Aftenblad” Siden januar i år har det blitt stjålet rundt 50 påhengsmotorer til en verdi av nærmere tre millioner kroner i Vest politidistrikt. To konteiner ble åpnet denne uken av politiet. Der fant de 20 påhengsmotorer og fire store motorsykler. - Abonnementsak https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/3JyVm9/Dette-fant-politiet-i-Bergen-da-de-apnet-opp-to-konteinere Men nesten samtlige mangler undervannshus. Blir de solgt på finn eller andre steder? Redigert 21.Mai.2020 av DR_Nelson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
St.Matt Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 (redigert) Det er fordi det ikke er så attraktivt å stjele en motor uten undervannshus. Ser ikke ut som det hjelper i dette tilfelle. Det er flere marinaer som tilbyr denne tjenesten. Redigert 22.Mai.2020 av St.Matt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Tror det er som St.Matt sier. Mange som tar av undervannshus for å unngå stjeling... Tipper tyvene får stjæle undervannshus et annet sted. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Tar av undervannshus for å unngå tyveri... har jeg aldri hørt noen gjøre... Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Kanskje fordi det blir plass til flere - enklere å stable i en kassevogn med undervannshuset av. Å fjerne undervannshuset for å unngå tyveri har nok noe for seg, men ikke hørt om noen som gjør det - og det kan være at innsatsen overstiger kostnaden og sannsynligheten for tyveri. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 1 hour ago, Ida Marie III said: Tar av undervannshus for å unngå tyveri... har jeg aldri hørt noen gjøre... Vanlig her i området på større outboard båter som blir lagret på land om vinteren Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LM 605 Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Ida Marie III skrev 1 time siden: Tar av undervannshus for å unngå tyveri... har jeg aldri hørt noen gjøre... Ikke noe jeg heller har hørt om, at båteiere i mine nære områder pleier å gjøre ? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 De passet jo veldig godt på Palle uten undervannshus da. Mitt er ca 50 cm langt, så det blir jo bedre plass om de blir samlet opp og transportert stående/liggende for seg selv.. . Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 LM 605 skrev 6 minutter siden: Ikke noe jeg heller har hørt om, at båteiere i mine nære områder pleier å gjøre ? Aldri hørt om eller sett og noen opplagssteder/marinaer har jeg sett i løpet av noen år. Dessuten har jeg forsikring hvis, dersom eller i fall. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
St.Matt Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Det er som Sap_2000 skriver. Det er vanlig i å tilby dette på Østlandet Oslo i div marinaer. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Samfunnet har blitt ganske ille når man føler at man må demontere en motor for vitale enkeltdeler før lagring, fordi enkelte ikke vet forskjellen på mitt og ditt. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 St.Matt skrev for 1 time siden: Det er som Sap_2000 skriver. Det er vanlig i å tilby dette på Østlandet Oslo i div marinaer. Jo, jeg betviler ikke at det gjøres når dere sier det...har bare aldri hørt om det.... Men å stjele en "halv" motor virker ikke det litt lite "proof"... Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Kan det være de kriminelle sender varene i separate sendinger for å sikre seg i forhold til oppkjøpere. Er vel flere med samme grad av redelighet der. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
dieselfan Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Hvem tror det er like regler for import av "deler" til baltiske land som komplette motorer? For en som ikke stort sett oppholder seg på sofaen tar det ca 4 min å demontere et girhus. 4 av festeboltene for girhuset gir ypperlig feste i en "kongestol" slik at to mann kan løfte motoren av en båt og rett på pallen på en z-lift, jekketralle i skapet og vipps...har du fylt en liten skapbil med 10 motorer Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Er vel litt som med sykler, du tar setet med inn på butikken. - det gjorde ihvertfall jeg før. Sykkeltyveri gidder ikke sykle avsted, stående. Fordekket tok jeg også av, av og til. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Riktignok hekkaggregat, men jeg spurte min forhandler om jeg burde ta av Alpha-drevet mitt på vinteren eller la det henge på båten. Som han sa»Du tar det av på 10 minutter. Våre øst-europeiske venner bruker maks 5 minutter i stummende mørke«. Ble til at jeg tok det med hjem. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Bergen Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 3 av disse motorene ble stjålet fra Alvøen (Juviken), Dette var båter som lå operative på sjøen, og følgelig med undervannshuset på. Så her er det tyvene som skrur det av. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.