Jump to content

Stort funn av stjålne påhengser i konteinere. Men hvorfor mangler undervannshusene?

DR_Nelson

Recommended Posts

”Klippet fra Stavanger Aftenblad”

Siden januar i år har det blitt stjålet rundt 50 påhengsmotorer til en verdi av nærmere tre millioner kroner i Vest politidistrikt.

To konteiner ble åpnet denne uken av politiet. Der fant de 20 påhengsmotorer og fire store motorsykler.

- Abonnementsak  https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/3JyVm9/Dette-fant-politiet-i-Bergen-da-de-apnet-opp-to-konteinere

Men nesten samtlige mangler undervannshus. Blir de solgt på finn eller andre steder? 

574E3635-193F-479F-9A7B-38189D8C9545.jpeg

Redigert av DR_Nelson (see edit history)
LM 605 skrev 6 minutter siden:

Ikke noe jeg heller har hørt om, at båteiere i mine nære områder pleier å gjøre ?

Aldri hørt om eller sett og noen opplagssteder/marinaer har jeg sett i løpet av noen år. Dessuten har jeg forsikring hvis, dersom eller i fall.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Hvem tror det er like regler for import av "deler" til baltiske land som komplette motorer?

For en som ikke stort sett oppholder seg på sofaen tar det ca 4 min å demontere et girhus.

4 av festeboltene for girhuset gir ypperlig feste i en "kongestol" slik at to mann kan løfte motoren av en båt og rett på pallen på en z-lift, jekketralle i skapet og vipps...har du fylt en liten skapbil med 10 motorer

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...