Jump to content

Fikse stygg fenderlist?

elskerseiling

Recommended Posts

Hvis fenderlista er grå og er blitt litt brunsvidd som min var, er det ikke noe remedier som tar dette. Da må lista byttes. Ellers funker bremsevæske bra som rensemiddel.

På min 30 fots båt fikk jeg 2 tilbud på 15.000 for selve jobben. Jeg hadde kjøpt fenderlist selv fra et overskuddslager. Men fikk Sande båtservice til å gjøre jobben til 10000.

elskerseiling skrev for 11 timer siden:

Mange gode ideer. Jeg har lys grå fenderlist som har blitt mye svart og solskadet tipper jeg. Ligger et gult belegg på oversiden. 

Jeg har grå list, hadde mange stygge flekker. Fyren i båtbutikken ville prakke på meg div lurium til 4-500kr. Jeg rota litt i produktene jeg hadde i båten. Gelcote rub og rødsprit fungerte Veldig bra. Også Autoglym gummi fornyer til slutt...

Komodo skrev 1 time siden:

Er dette omtrent samme stoffet som de selger på Biltema som tynner?

Usikker men jeg tipper det. Jeg kjøper en på Mekonomen og prøver. Samt tar jeg med litt våtslipepapir... Etter RS la oss på Vippa ser ikke fenderlista ut!

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

IMG_20200522_172149.jpg.2505ae60bdc165f6ec1eeadbe37dce38.jpg

IMG_20200522_165802.jpg.f379f7c48d75d84c77db6a5317670180.jpg

Tynneren fungerer. Har den fra Biltema også hjemme i boden. Skal teste den også. Og jeg forsåvidt aceton også. Men tynneren gjør jobben, men jeg lyver om jeg sier det var en lett jobb. Må skure en del. 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...