Turbåt Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Brukte aceton for å rense min fenderlist, funka som bare rakkern. Men så fikk jeg høre at bremsevæske var enda bedre, så da har jeg brukt det på noen skikkelig møkkete fendere. Funka som rakkern det også. Og leser her om cellulosetynner, som jeg ikke har prøvd enda. Konklusjon: Bruk Baatplassen.no Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
Eureka Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Men en ting er at det blir reint, men hva med langtidseffekten når man bruker sterke midler? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Plast Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Smør på litt Polytrol, husk å fjerne det som er for mye. Skal prøve Polytrol på falmet 'jukseteakdørk' også, blir spennede! Et gammelt respatexbord ble 'som nytt', og ikke klebrig. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 Eureka skrev for 8 timer siden: Men en ting er at det blir reint, men hva med langtidseffekten når man bruker sterke midler? Lurer også på det. Har forsøkt bremsevæske og aceton på grå list. Fungerer omtrent likt å bruke og med likt resultat. Den store utfordringen er at etter en sommer er det gule belegget tilbake. Finnes det noen måte å beskytte listen på? Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
xr4ti Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 Mulig et dumt (og litt offtopic) spørsmål men om fenderlisten er så stygg at den ikke blir ren igjen, er det mulig å lakke den? Finnes det noe produkt som sitter på en fenderlist? Jeg tenker kanskje skroglakk? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 Det tror jeg nok går dårlig. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Jørgen Hellestø Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 xr4ti skrev for 2 timer siden: Mulig et dumt (og litt offtopic) spørsmål men om fenderlisten er så stygg at den ikke blir ren igjen, er det mulig å lakke den? Finnes det noe produkt som sitter på en fenderlist? Jeg tenker kanskje skroglakk? Vet ikke hvor bra dette er, men sjekk videoen i link under?? https://hamnenplay.solidtango.com/video/160513-batfixarskolan-lackman-relingslist Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 Jørgen Hellestø skrev 58 minutter siden: Vet ikke hvor bra dette er, men sjekk videoen i link under?? https://hamnenplay.solidtango.com/video/160513-batfixarskolan-lackman-relingslist Se der ja. Han bruker 2-komp polyuretan lakk på boks. Takk for tips. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 7.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2020 Prøvde cellulosetynner på fender mishandlet av bildekk på kai. Fungerte bra. Tenkt å behandle med gummifornyer etterpå. Så får vi se om det holder. Nå skal den tørke. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Nystjernen Svart 7.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2020 Spørsmål: Er det mulig og øke effekten på Cummins QSB 5,9 - er på 375 hk men skulle gjerne ha økt den. Ser at de er levert med opp til 480 hk. Noen som har kunnskap her? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 7.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2020 Hei @Nystjernen, velkommen på forumet! Du må lage en egen tråd til dette spørsmålet. Personlig er jeg veldig imot å trimme båtmotorer men den diskusjonen tar vi i din nye tråd. Ikke vær beskjeden! ? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.