Jump to content

DAB antennesignal inn i radio med innebygd splitter

valvolainen

Recommended Posts

Driver å bytter ut alle antenner i båten, samt installerer en ny stereo. 

Ser at radioen kun har standard DIN kontakt, og kabelen som ble levert med DAB antennen har FME.

Viser seg at radioen har en intern splitter, slik at denne kun krever en FM antenne. 

Kan jeg bytte kontakt i radioenden av kabel til en DIN plugg, og forvente at dette fungerer?

Skjønner jeg deg riktig nå?

Du har alltså en ny radio som er tenkt å brukes sammen med en eksisterende fmantenne ( i en bil) ?

Det høres ut som en god løsning, da de beste antenneløsningene til dabadapter i bil ofte viste seg å være en splitter av god kvalitet brukt sammen med en gammel fmpisk.

Så nå lurer du på om du kan bruke en overgang FME >>DIN 410220-1.jpg?format=jpg&quality=70&width

eller lodde på en ny kontakt?

I teorin kan du ikke det, da skal du isteden sette opp en ny fm antenne med pisk på 64cm (når det er montert på glassfiber, (32 på stål i en bil))

Men i praksis så vil jeg tro at det virker bra uansett da det er et filter inne i din radio og dette ikke er så sensitivt.:thumbsup:

Aha, se der ja. 

Tok en googlerunde på dipol antenne og strakk opp en med en kabelrest jeg hadde liggende og klistret opp på innsiden av et skott. 

Det fungerte tilsynelatende, Men får se hvor godt det er i lengden, kommer jo ikke kjempehøyt opp.

Får hive dab kittet mitt på finn:giggle:

Tusen takk for tips!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...