Jump to content

Oppgradering av Fjord Diplomat 1969 mod

Jakob T

Recommended Posts

Så fin den ble. Polyuretan lakk da ? Sprøyte?  Fantastisk at en båt fra min ungdom fremdeles lever i beste velgående.  Å fy fela for en båt den gangen.....:yesnod:

Kanskje ikke så rart at Norsk båtindustri møtte seg sjøl i døra på et tidspunkt ( ferdig med 3 fot syke kunder)

Redigert av Knude (see edit history)

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Var 2 stk Volvo B30 med hekkagregat da den var ny.Blei motorbytte rundt 1975.Da var det vurdert ein Volvo THAMD 70B med eit Volvo hekkagregat som heitte 750.Meiner benevnelsen på den instalasjonen var AQAD70CL.Denne kom ikkje i båten.Det blei instalert ein 212hk Ford Sabre,med servogear.Denne vart bytta til ein Ford 2728t.Gear og motorfungerer utmerket.

Da første Forden var satt inn gikk den over 27 knop.Med den siste gikk den 24 på marsj.Nå klarer den vel rundt 20.Tviler på at den siste Forden yter 240hk.Hadde vert artig å  fått sjekka diesepumpa ka den gir.Er ikkje min båt,men far min sin.Båten blir 51 år.og eigeren blir 83

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...