Øyvind Bjerke Startet 22.Mai.2020 Del på Facebook Startet 22.Mai.2020 Jeg har en Suzuki DT55 påhengsmotor (2T, 1998-mod) som plutselig begynte å pipe fra indidaktoren på display. Selve oljebeholderen (separat tank på motoren) er full av olje. Det piper ikke konstant, men mer ved å gi på gass. Turte derfor ikke annet enn dorgefart tilbake til båtplassen. Jeg håper derfor noen her på forumet kan hjelpe? Er det at oljetilførsel fra oljetanken til motor er tilstoppet? Eller har det med sensoren å gjøre? Kan jeg fylle på olje på bensintanken (2%) og kjøre? Er det fare å kjøre med for mye olje? Ev hva kan skje? Håper som sagt at noen kan hjelpe! Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 22.Mai.2020 Del på Facebook Svart 22.Mai.2020 Hadde lignende opplevelse med 150hk Johnson E-tec. Denn har ekstern tank, og feilen kom av luft i tilføselsslangen som lurte indikatoren. Tilførsel hos deg baserer seg nok på tyngdekraft, så da er luft usansynlig, og da er det nok tilstopping av slangen / filter som er årsaken. Du kan fylle olje direkte i bensinen, og motoren tar ikke varig skade, men vil sote mer enn vanlig dersom den også for tilførsel av olje fra tanken. Tennpluggbytte etter at feiler er korrigert kan nok også anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind Bjerke Svart 22.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2020 Takk for svar. Har du/dere anelse om en slik reparasjon vil koste mye? Hvis det er oljefilter/slange som må skiftes er det sikkert en smal sak. Jeg bør kanskje få båten/motoren på land for å fikse den? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.