Bitteliten Startet 22.Mai.2020 Del på Facebook Startet 22.Mai.2020 (redigert) Har et par slike på båten (se bildet). De er til uthaler linene på rulleforseilene. Kunne tenke meg å oppgradere de til litt kraftigere varianter, men jeg er ikke kar om å finne slike, hverken på google eller i butikker. Noen som kan hjelpe? Redigert 22.Mai.2020 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2020 Ingen seilere som vet? Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 23.Mai.2020 Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 (redigert) Enkeltblokk med skjøtelås eller enkeltblokk med clamcleat. Det ligner i hvertfall. Fant fler i watskikatalogen. Redigert 23.Mai.2020 av jandrea (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Gunga Din Svart 23.Mai.2020 Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 Navinordic :..Henån https://www.navinordic.com/segel-och-dack/block/barton-block/barton-block-med-skotlas/mantagsblock-stl-3-med-skotlas jeg har en dobbel-avlastare å legger rundt winch, litt enklere justere revning om det blåser litt https://vikingyachting.se/butik/dacksutrustning/avlastare/avlastare-spinlock-xts-2-0814-dubbel/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 23.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 (redigert) Takk 😊. Det er de samme som jeg har, så da må jeg finne annen løsning. jeg har tenkt på avlaster, men får ikke satt den med gjennomgående bolter. Holder det å feste avlaster i massiv teak med feks franske treskruer? Teaken er vel 5-6 cm tykk her Redigert 23.Mai.2020 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 23.Mai.2020 Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 Det burde holde, men hvorfor? Det er jo ikke stor belastning på disse linene. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Gunga Din Svart 23.Mai.2020 Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 Når du seiler revet, har du belastning ! Bitteliten, har du sjekket inne i båten, om du kan demontere noen takplate alternativt inne i skap hur det ser ut opp mot taket. i min båt kommer jeg åt via skap på BB og via cockpitbenk på SB-siden. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 23.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 jandrea skrev 18 minutter siden: Det burde holde, men hvorfor? Det er jo ikke stor belastning på disse linene. Genoen kan reves til stormfokk. Derfor behov for mer hold Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 Gunga Din skrev 8 minutter siden: Når du seiler revet, har du belastning ! Bitteliten, har du sjekket inne i båten, om du kan demontere noen takplate alternativt inne i skap hur det ser ut opp mot taket. i min båt kommer jeg åt via skap på BB og via cockpitbenk på SB-siden. Tall for tips. Må sjekke det. Kan være cocpitbenken er løsningen. Blir lange M8 bolter i så fall 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 23.Mai.2020 Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 Storseilskjøter har lås med kraftigg dimensjon, men der er det oftest fiolinblokk og hundsvott. Men du kan kanskje modifisere / bytte over.. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 (redigert) Utfordringen er å finne kraftig nok blokk med rekkefeste. Store blokker finner jeg, men da må jeg modifisere innfestingen. Trolig med feste gjennom dekk. i og med at jeg trolig uansett må borre gjennom dekk får jeg se om jeg setter inn et feste til en større blokk eller om jeg går for en avlaster. ser at Spinlock har en avlaster med SWL 1000kg. Burde holde det tenker jeg. Da er vel max load den tar minst 2 tonn. Gitt at innfestingen er god nok da https://seatronic.no/seilbat/fallkroker-sjakkeler-avlastere/spinlock-xtr-avlaster-for-8-12mm-tau-svart alternativt kan jeg få på plass en skikelig blokk som denne med 2 tonn swl https://www.rutgerson.se/product/single-block-with-cam-becket/ noen tips om bra beslag for å feste en sånn blokk? Redigert 23.Mai.2020 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 23.Mai.2020 Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 Hva med å sette på en avlaster ? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.