Bjornole Startet 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2020 (redigert) Hei! Håper det er noen kloke hoder her som kan hjelpe meg. Har montert ny radio/spiller i båten. Jeg har koblet rett etter tegningen på iso-kontakten. Rød ledning(tenning) på konstant +, gul (konstant 12v spenning) på konstant pluss (koblet på samme ledning som rød). Sort ledning er koblet til jord. Blå ledning (el antenne) har jeg prøvd og koblet både til + og ikke koblet i heletatt. Jeg har målt på kontakten at det kommer strøm over de punktene det skal (11.9-12.4v) Men jeg får ikke livstegn i spilleren, og ja jeg har sjekket sikringen i spillern samt prøvd flere spillere. Håper noen kan ha noen tips. Redigert 23.Mai.2020 av Bjornole Feil i tittel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 (redigert) Er det blybatteri bør du lade. 11,9 er nesten dødt batteri. En mulig årsak at spilleren ikke får nok spenning hvis det er 11,9v. Noen spillere skal kobles med rød rett i batteri, gult på tenning. Redigert 23.Mai.2020 av DR_Nelson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 Det med rød rett på batteri, er for å holde på minnet. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
tb55 Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 Eh, gul er vel for å holde på minnet, eller.......? Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 Det spørs helt hvilken produsent det er. Men gul på min Pioneer er ACC som er tenning, og rød er minne kabel Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 (redigert) Å herre det spiller jo ingen rolle så lenge begge er koblet sammen. Ellers er standarden akkurat som bildet over viser uansett hvordan en eller annen random spiller er koblet opp. Koble blå på + var jo en tabbe da den leverer strøm til enten remote amp eller antenne elns. Om den har cd som du skriver så skal du høre litt summing i fra den akkurat i det du kobler strøm på spilleren. Men du har prøvd flere spillere så er det jo tvilsomt den er DOA. Høres meir ut som et strømproblem. At du måler spenning med et multimeter betyr slett ikkje at der er noe strøm å hente brukendes til noe. Siden ingen spiller virker ville eg sjekket om der faktisk er strøm i den pluggen der. Fram med ei lyspære og test om du får lys i den med å stikke ledningsender nedi pluggen Redigert 23.Mai.2020 av Cerberus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.