Jump to content

Beregne kostnad med nye instrumenter/plotter for godt voksen motorseiler

Stefanesai

Recommended Posts

Anbefaler at du bruker en lokal forhandler med teknisk kompetanse. 

Jeg hadde sett på feil post og trodde du bodde i Oslo, når jeg ser det er Fauske så vil jeg anbefale Ramotech i Bodø. Morten på Ramotech er dyktig og han tar godt vare på sine kunder. Pleier å ha konkurransedyktige priser også. 

Det har vært nevnt forhandlere i denne tråden som ikke utmerker seg hverken når det gjelder kompetanse eller kundeservice. Hvis du ikke har nødvendig kompetanse selv er det viktig å velge en forhandler som kan sørge for at du får riktig system og at det vil virke. Mye enklere med en lokal forhandler enn å kjøpe på en nettbutikk. 

Oppdatering:

Vi bestemte oss for å slå til og gjøre et skikkelig løft på elektronikkfronten.

Det ble:

-B&G tridata fart/temp/dybde+ trådløs vindmåler

-2 stk B&G Triton 2 skjermer for montering ved styreposisjon ute

-B&G Zeus2 9” plotter/mfd

-B&G v60 b eller simrad (alt etter lagerstatus) vhf med innbygd AiS sender/mottaker

-AiS antenne eller splitter alt ettersom

-kabler til nmea2000

Beholder original radar og autopilot, men når dette tar kveld er utstyret forberedt... 

Prismessig endte vi godt og vel der man kan forvente, og som anslått i tråden her. 

Stefanesai skrev for 13 timer siden:

-B&G tridata fart/temp/dybde+ trådløs vindmåler

-2 stk B&G Triton 2 skjermer for montering ved styreposisjon ute

-B&G Zeus2 9” plotter/mfd

jeg har demontert mine vind/ekolodd/logg-displayer.......all den dataen kan du se i Zeus2 plottern

jeg skulle valgt bort  2 B&G Triton 2......Og kjøpt en MFD til......tror ikke det blir mye dyrere

i mitt fall går den ene MFD på radar nesten hele tiden (alt Forwardscan)

og den andre MFD med kart

i ditt fall Nauticat kunne du hatt en løstagbar MFD ute...som du kan flytte inn og kjøre dobble skjermer inne

S/Y Gunga Din

Gunga Din skrev for 7 timer siden:

eg har demontert mine vind/ekolodd/logg-displayer.......all den dataen kan du se i Zeus2 plottern

jeg skulle valgt bort  2 B&G Triton 2......Og kjøpt en MFD til......tror ikke det blir mye dyrere

i mitt fall går den ene MFD på radar nesten hele tiden (alt Forwardscan)

og den andre MFD med kart

i ditt fall Nauticat kunne du hatt en løstagbar MFD ute...som du kan flytte inn og kjøre dobble skjermer inne

Jeg vil ha faste instrumenter ute, men planlegger i tillegg å speile zeus på iPad i vanntett etui som jeg tar med ut for navigasjon. Får prøve seg litt fram. Blir ganske mye dyrere med ekstra mfd. Kanskje en gang senere man tenker andeledes.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...