enslagsgjest Svart 6.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2020 Høcom er også nokså greie å ha med å gjøre. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
TrikkerN Lønning Svart 7.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2020 Stefanesai skrev for 11 timer siden: Prisen må være «rett», så en OK pris sammen med gode råd er det viktigste. Har sendt Mail til seatronic. Kan prøve den andre du nevner og. Hør med Høcom, fikk et greit pakke tilbud der ved kjøp av radar, plotter og AP ? Sitér dette innlegget Link to post
Stefanesai Svart 7.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2020 Har sendt Mail, synes internettsiden deres var veldig grei og oversiktlig! Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 7.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2020 Anbefaler at du bruker en lokal forhandler med teknisk kompetanse. Jeg hadde sett på feil post og trodde du bodde i Oslo, når jeg ser det er Fauske så vil jeg anbefale Ramotech i Bodø. Morten på Ramotech er dyktig og han tar godt vare på sine kunder. Pleier å ha konkurransedyktige priser også. Det har vært nevnt forhandlere i denne tråden som ikke utmerker seg hverken når det gjelder kompetanse eller kundeservice. Hvis du ikke har nødvendig kompetanse selv er det viktig å velge en forhandler som kan sørge for at du får riktig system og at det vil virke. Mye enklere med en lokal forhandler enn å kjøpe på en nettbutikk. Sitér dette innlegget Link to post
Stefanesai Svart 7.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2020 Ramotech står på telefonlista i morra. Hadde jeg hatt båten her hadde det ikke vært tvil, men ettersom båten ligger i andre enden av landet kunne det tenkes at det var en «rett i nærheten» som kunne ordne. Sitér dette innlegget Link to post
Stefanesai Svart 11.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Oppdatering: Vi bestemte oss for å slå til og gjøre et skikkelig løft på elektronikkfronten. Det ble: -B&G tridata fart/temp/dybde+ trådløs vindmåler -2 stk B&G Triton 2 skjermer for montering ved styreposisjon ute -B&G Zeus2 9” plotter/mfd -B&G v60 b eller simrad (alt etter lagerstatus) vhf med innbygd AiS sender/mottaker -AiS antenne eller splitter alt ettersom -kabler til nmea2000 Beholder original radar og autopilot, men når dette tar kveld er utstyret forberedt... Prismessig endte vi godt og vel der man kan forvente, og som anslått i tråden her. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Helt sikkert et godt valg. Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 12.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2020 Jeg har brukt Maritronics i Kristiansand. De er sertifisert for forsvar, redningsskøyter etc og er greie å ha med å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 12.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2020 Nero II skrev Just now: Jeg har brukt Maritronics i Kristiansand. De er sertifisert for forsvar, redningsskøyter etc og er greie å ha med å gjøre. Og så ser jeg at det jo for deg er et dårlig valg - litt avstand til Fauske ja. Lykke til med ditt valg! Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 12.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2020 Den pakka er et svært godt valg, hvilken forhandler endte du opp med? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2020 Stefanesai skrev for 13 timer siden: -B&G tridata fart/temp/dybde+ trådløs vindmåler -2 stk B&G Triton 2 skjermer for montering ved styreposisjon ute -B&G Zeus2 9” plotter/mfd jeg har demontert mine vind/ekolodd/logg-displayer.......all den dataen kan du se i Zeus2 plottern jeg skulle valgt bort 2 B&G Triton 2......Og kjøpt en MFD til......tror ikke det blir mye dyrere i mitt fall går den ene MFD på radar nesten hele tiden (alt Forwardscan) og den andre MFD med kart i ditt fall Nauticat kunne du hatt en løstagbar MFD ute...som du kan flytte inn og kjøre dobble skjermer inne Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Stefanesai Svart 12.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2020 abbor skrev for 8 timer siden: Den pakka er et svært godt valg, hvilken forhandler endte du opp med? Går for Ramotech i Bodø. Matcher pris, og så kan jeg ringe et ekte menneske når skjiten ikke virker?? Sitér dette innlegget Link to post
Stefanesai Svart 12.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2020 Gunga Din skrev for 7 timer siden: eg har demontert mine vind/ekolodd/logg-displayer.......all den dataen kan du se i Zeus2 plottern jeg skulle valgt bort 2 B&G Triton 2......Og kjøpt en MFD til......tror ikke det blir mye dyrere i mitt fall går den ene MFD på radar nesten hele tiden (alt Forwardscan) og den andre MFD med kart i ditt fall Nauticat kunne du hatt en løstagbar MFD ute...som du kan flytte inn og kjøre dobble skjermer inne Jeg vil ha faste instrumenter ute, men planlegger i tillegg å speile zeus på iPad i vanntett etui som jeg tar med ut for navigasjon. Får prøve seg litt fram. Blir ganske mye dyrere med ekstra mfd. Kanskje en gang senere man tenker andeledes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.