R.O Startet 23.Mai.2020 Del på Facebook Startet 23.Mai.2020 Hele korona situasjonen endret fort på båtmarkedet. Forhandlere melder om kraftig økning i salget, og min egen evige pågående reserch på finn.no viser at salget også på bruket båter går unna. Ingen får reise utenlands, salget av båter har tatt seg opp, og Svenskekysten vil ikke avlaste verken eksisterende eller nye båteiere som bor på Østlandet. Kan ikke skjønne annet enn at det blir smekk fulle havner i sommer. For egen del forbereder jeg meg til årets båtsommer ved å utvide forbruksbanken, sånn at jeg klarer meg flere dager i uthavn...:) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 23.Mai.2020 Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 Det er ikke ulovlig å reise til Sverige. Men det er pr nå 10 dagers karantene når du kommer hjem til Norge igjen. Men det skal vel gjøres en ny vurdering 15. Juni - kanskje med en oppmykning ifht reiserådene og karantenebestemmelsene. Båtferie på svenskekysten der smittervernsrådene overholdes tror jeg er minimal risiko. Vi får vente å se, men endres ikke innreiseregelen 15. juni så kan det bli VELDIG trangt på sørlandskysten denne sommeren. Godt er er mange gode muligheter for å ligge i uthavn i vår langstrakte skjærgård. KK Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 23.Mai.2020 Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 Vi blir på Sørlandet (der vi bor og har båten), men vi ligger kun i uthavner. Investerte i solcellepanel og det har gjort underverker for batteriutholdenheten. Mulig vi oppsøker ennå mindre kjente plasser. Jeg stresser i alle fall ikke med det. 🙂 Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
LAKA Svart 23.Mai.2020 Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 Merkbart mer båter i fjordene rundt Stavanger. Merket også at bruktbåtmarkedet er bra da jeg fikk solgt båt i løpet av et par uker til en svært god pris. Sitér dette innlegget Link to post
GVH1979 Svart 23.Mai.2020 Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 Jeg håper på tidenes finvær og båtsommer med masse liv på holmer og skjær. Jeg tror det blir «trangt» uansett hvor man ferdes, både til fjells og til vanns. Heldigvis er det mange hyggelige båtfolk der ute. Forhåpentligvis kjenner folk sin besøkelsestid og bidrar til at turistnæringa får seg et oppsving etter en mager vår. For egen del blir det båt fra Oslo til Kristiansand i slutten av juni og 5-6 uker i skjærgården der nede. Gleder meg til en fantastisk tid og årets høydepunkt. Sitér dette innlegget Link to post
GVH1979 Svart 23.Mai.2020 Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 LAKA skrev 6 minutter siden: Merkbart mer båter i fjordene rundt Stavanger. Merket også at bruktbåtmarkedet er bra da jeg fikk solgt båt i løpet av et par uker til en svært god pris. Virker som det absolutt er selgers marked ja. Har fulgt med på blant andre Bavaria og ser det ble solgt en 2010mod B28 som ligger ute for 950’. Vet det ble solgt flere av disse (som var nyere) i fjor høst for under 800’. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 23.Mai.2020 Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 Akkurat rundt disse tider skulle jeg ha startet årets hovedbåtferie med fem uker ned langs Svenskekysten og deretter over til Danmark for så - hvis været tillot det - å krysse over til Sørlandet og dra hjemover på den siden av fjorden. Istedenfor blir det en ukes tid i Vestfold-traktene fra mandag, mens hovedbåtferien er utsatt til august og Sørlandet. Jeg er heldigvis i den situasjon at jobben tillater meg å ta ferien min utenom fellesferien, slik at jeg slipper overfylte havner, som er det verste jeg vet. I år blir det vel overoverfylte havner på den tiden... I august håper jeg det har roet seg litt, selv om jeg regner med flere båter enn vanlig også da. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 23.Mai.2020 Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 Her i Hunnebostrand (Sverige) er det godt med båter, men så er det langhelg da. Igår var vi 4 norske båter her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.