Jump to content

Tamd40B - Mangler turbotrykk

terjekv

Recommended Posts

Hei. 

Har montert en Tamd40B i båten da den som sto i båten når jeg kjøpte den var havarert (TMD40A).

Bunnsmørt den idag å montert større propell på, å da fikk jeg ca 3450-3500 omdreiining på fullt. Men når jeg måler turbo trykket så får jeg ikke mer en 0,5 på 3000 omdreiining, på fullt får jeg 0,9 - noe som jeg tror kan være rett.

Ifølge bruker manualen til VP så skal jeg ha 0,9 bar allerede fra 3000 omdreiining. Har enda ikke byttet diesel filtre på motoren da jeg tenkte det var mye diesel dyr på tanken (Båten har stått i ro i 2-3 år), så jeg heller kunne få i de gamle filtrene før jeg bytter til de nye.

Har forstått at det ikke er noe wastegate eller noe spjeld for å regulere turboen på desse motorene heller.

Har rengjort ladeluft kjøler og montert med nye pakninger.

Noen som har noen innspill hva det kan være som gjør at jeg ikke får turbo trykk? Kan det ha noe med at filtrene er tette? Motoren verken fjusker å fikk 3600 omdreiing før jeg byttet til større propell.

7AADB433-4A0A-46C7-8C6D-6EC3BADB5CBE.png

F3E6BD7E-D419-447B-803C-93576EE44910.png

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...