MarexSuncab_FD Startet 24.Mai.2020 Del på Facebook Startet 24.Mai.2020 Hei, Har kjøpt meg boken Dieselmotor håndbok. Leser nå om viktigheten av lufting av motorrom. Har en liten 24hk Yanmar 3GMD motor i snekker min. Den har ingen luftinntak fra utsiden. Motorrommet er ikke ventilert. Har aldri opplevd at det blir spesielt varmt i motoren, og har heller ikke reagert på dårlig ytelse eller varm eksos. Men like fullt kan det jo hende at det burde vært montert lufting? Andre tilsvarende motorkasser jeg har sett har heller ikke lufting. Hva tenker dere? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Et eller annet sted henter nok motoren lufta si fra, selv om det ikke er synlige ‘griller’ på utsida. Kan være klaring under skott og åpning under benker feks. Er sannsynlig at det er tenkt på ved konstruksjon da. Du kan jo lette på motorluka ved marsjfart. Er det sug/luka er tung å få opp - eller motor øker turtall litt når luka åpnes, kan det være verdt bryet å se nærmere på. I motsatt fall ville jeg ikke brukt krefter på det. Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Enig med fantino Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.