gautebi Startet 24.Mai.2020 Del på Facebook Startet 24.Mai.2020 Noen som vet om noen som lager luker på spesialmål til dørk? Eller en annen løsning på å få en enklere tilgang til motorrommet. Inntil nå har det vært en glassfiberplate som har vært limt og skrudd fast. Ikke spesielt brukervennlig. Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Ingen ide' å tilpasse kantene selv så du kan bruke en stor seilbåtluke? De er dyre, men custom er vel dyrere. Sitér dette innlegget Link to post
gautebi Svart 24.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Jo. Det kunne jeg gjort. Det kommer ikke så godt fram på bildet, men dørken går oppover på sidene av åpningen. Så det er ikke mulig å lage et større hull. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfnugg Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Om du greier deg med en litt mindre luke, så kan du vel lage hullet firkantet og bruke vanlig luke? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Jeg antar at dette er ute, og arvet kan samle seg litt vann rundt luken? Kanskjw lage deg en hengslet luke av feks aluminium som ligger oppå en liten kant av feks alu 8 mm? Dumt hvis du får snublekant, men det er vanskelig å danne seg et bilde av situasjonen med bare det ene bildet 🙂 Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Guest Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Send meg målene på en Pm Sitér dette innlegget Link to post
gautebi Svart 24.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Jeg ser at de kan være vanskelig å se ut fra bildet. Dørken skråner ned mot åpningen, og det samler seg litt vann der. I overkant av bildet kan dreneringen sees. Det er ikke så farlig om luken bygger litt, for over her legges det et tredekke som man står på. Tenker meg egentlig en vanlig aluluke, men formen er jo litt uvanlig. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Formen er nok ikke vanskelig slik egentlig . Thomic aluminium i Arendal lager nok den der ganske lett. Er jo bare å frese den ut for dem som har fres til slikt. Det kan godt hende de har gode innspill på hvordan den bør utformes også. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Komodo Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Du er ikke veldig raus med opplysningene. Nå har du røpet at du ser for deg en aluminiumsluke. Men hvilke andre krav har du? Skal den f.eks. være tett i forhold til vanninntrengning? Grand Banks jr skrev for 3 timer siden: Thomic aluminium i Arendal lager nok den der ganske lett. Er jo bare å frese den ut for dem som har fres til slikt. Frese ut, ser du for deg veldig tykke materialer? Jeg ser heller for meg å klippe ei plate i platesaks. Skru på et par hengsler, og vips, ferdig. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Grand Banks jr Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 @Komodo, hvis det skal være en oppkant for å hindre vanninntregning så så jeg for meg en "ring" av feks 8-12 mm alu. og så én tynnere luke oppå. Sist jeg fikk laget noe i den tykkelsen så freste de det ut. Kanskje fullt mulig å klippe og slipe til. Men med siste opplysning om at dette uansett ligger usynlig under annet gulv så hadde jeg vurdert å lage dette av forskalingsplate / tilhengerbunn. 12mm burde jo fungert greit. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Komodo Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Ja, men den tykkelsen er det nok greit å frese ut slik at det blir plant. Sikkert mange måter å løse problemet på, jeg ville kanskje støpt opp en kant. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.