Jump to content

Firma som lager dørkluker etter mål?

gautebi

Recommended Posts

Jeg antar at dette er ute, og arvet kan samle seg litt vann rundt luken?

Kanskjw lage deg en hengslet luke av feks aluminium som ligger oppå en liten kant av feks alu 8 mm? 

Dumt hvis du får snublekant, men det er vanskelig å danne seg et bilde av situasjonen med bare det ene bildet 🙂

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Jeg ser at de kan være vanskelig å se ut fra bildet. Dørken skråner ned mot åpningen, og det samler seg litt vann der. I overkant av bildet kan dreneringen sees. Det er ikke så farlig om luken bygger litt, for over her legges det et tredekke som man står på.

Tenker meg egentlig en vanlig aluluke, men formen er jo litt uvanlig.

Formen er nok ikke vanskelig slik egentlig . Thomic aluminium i Arendal lager nok den der ganske lett. Er jo bare å frese den ut for dem som har fres til slikt. Det kan godt hende de har gode innspill på hvordan den bør utformes også. 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)

Du er ikke veldig raus med opplysningene. Nå har du røpet at du ser for deg en aluminiumsluke. Men hvilke andre krav har du? Skal den f.eks. være tett i forhold til vanninntrengning?

Grand Banks jr skrev for 3 timer siden:

Thomic aluminium i Arendal lager nok den der ganske lett. Er jo bare å frese den ut for dem som har fres til slikt.

Frese ut, ser du for deg veldig tykke materialer? Jeg ser heller for meg å klippe ei plate i platesaks. Skru på et par hengsler, og vips, ferdig. 

@Komodo, hvis det skal være en oppkant for å hindre vanninntregning så så jeg for meg en "ring" av feks 8-12 mm alu. og så én tynnere luke oppå. Sist jeg fikk laget noe i den tykkelsen så freste de det ut. Kanskje fullt mulig å klippe og slipe til.

Men med siste opplysning om at dette uansett ligger usynlig under annet gulv så hadde jeg vurdert å lage dette av forskalingsplate / tilhengerbunn. 12mm burde jo fungert greit. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...