Arve28 Startet 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2020 (redigert) Hatt denne brygge på hytta i 14 år. Hver vår har den blitt tatt av isen. Det ytterste røreret har gått 5 meter ned i grunnen og jeg har skjøtet på med skjøtemuffe og en 3 meter lengre rør. Mens andre rør bøyer seg. Nå er hele bryggen vridd rundt 80 grader. Hvordan ville dere lagt brygga nå. hva gjør jeg til høsten. Da kan jeg ikke ha i noen rør for de blir bare bøyd. Har også 2 store steiner på andre siden av der brygga lå før. er litt mere grundt her. Håper på mange forslag og kanskje noen skisser. Redigert 24.Mai.2020 av Arve28 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 Har brygga blitt tatt av isen 14 år på rad, tror jeg jaggu det er best å ta den på land før isen kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Arve28 Svart 24.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 Den er altfor stor. Har ikke noe å ta den inn med. Er altfor tung å få uti igjen også. Trenger tips til hva som kan gjøres. Dette er fesrskvann. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 Hva med å slippe den "fri" om vinteren så den kan følge isen? Altså legge brygga på "svai" lenger ute. Regner med at det ikke er en elv men et vann...? Det å kjempe mot kreftene i isen er nok er kamp jeg tror man bare vil tape. Men ved å legge brygga på "svai" så vil den kunne bevege seg relativt fritt, og bare ta den på plass igjen hver vår. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
ivar Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 å ta den på land høres ut som det beste alternativet. Bare snakk om å ha rett utstyr: Vi må også ta opp alle bryggene i marinaen hver høst for å unngå skader pga is. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Code0 Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 Har dere moringer og fester ytterst, eller er den bare festet til land pluss de rørene vi ser? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 Kanskje prøve å fortøye den langs med land? Ville tro bryggen ble tatt av isen når den smeltet på våren. Først går isen langs land så er det fare for vær og vind presser isen til bevegelse når den ikke sitter fast i land og på grunna lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Arve28 Svart 24.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 Denne "landgangen" ligger bare oppå noe gress. Så har den stått med 2 rør innest og et ytterst. De andre rørene passer ikke i hullene lengre da de har blitt presset skråe. Hvordan kan man få brygga til å flyte fritt. Den må da bindes i noe i land? Men er vel veldig lett at den krasjer inn i moloen? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 noen tips her, fortøyninger som legges i kryss. Litt bevegelse vil det bli Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.