Stephan Startet 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2020 Dieseltanken (aluminium) i min Hanto 24 er lekk pga av tæring. Jeg må sette inn en ny, gjerne av plast. Den bør ha påfyllingsstuss, luftestuss, slangestuss for diesel til motoren og til returdiesel, samt giver for fyllingsgrad. Jeg har søkt en del, men de fleste jeg finner er altfor små. Den nye bør ikke være under 90 liter. Noen her som kan gi meg tips om hvor jeg kan henvende meg for å finne en ny tank? Vennlig hilsen Stephan Sitér dette innlegget Link to post
Tomasbo Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 (redigert) Byttet mine dieseltanker, og satte inn en 91 ltr tank fra maritime.no. 91 literversionen av denne https://www.maritim.no/bensintank-can. Plasserte den under skap på førersiden. Gjenbruk av original tankmåler fra gamle tank. Har og Hanto 24.. Redigert 24.Mai.2020 av Tomasbo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 Er det stor lekkasje/ mye tæring ? jeg fixa min 45 liter alutank i seilbåten med biltema sin kjemisk metall. Brukte den som er to komp, pulver og væske. Var mye svetting og opptæret sveis både her og der. har holdt tett i 5 år. det er ihverfall en mulighet. Ny tank er selvfølgelig best, men tusenlappene ryker. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 Stephan skrev for 3 timer siden: Noen her som kan gi meg tips om hvor jeg kan henvende meg for å finne en ny tank? Hvor holder du til? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ooma Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Jeg ville vurdert om plastinvent a/s har noen egnede tanker du kan benytte. De er også fleksible om du trenger stusser eller nipper på andre steder enn standardutgaven. Var ikke særlig dyrt da jeg kjøpte septik-tank derfra for en del år siden. Sitér dette innlegget Oso Link to post
Stephan Svart 25.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Takk Tomasbo, Det ser ut til at ditt forslag om tank 91 liter er midt i blink. Er det spesielle ting jeg bør være oppmerksom på ved monteringen? Du har jo vært gjennom prosessen. Tar gjerne imot tips rundt dette! Vennlig hilsen Stephan Sitér dette innlegget Link to post
Tomasbo Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Var forholdsvis enkelt å sette inn ny tank. Måtte flytte eksosslange litt mellom motor og potte. Brukte og en Feinsag for å kappe av det grønne treverket på sidene, slik at eg feikk lirket tanken ned. Tanken er kilt fast med treverk, og treverket skrudd fast. Måtte og legge opp ny fylleslange og fyllehull. Den blå stussen oppå tanklokket er ekstrautstyr, som bestilles separat. Sitér dette innlegget Link to post
Stephan Svart 10.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Takk for tillegsinfo, Tomasbo! Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Tomasbo skrev On 25.5.2020 at 22.34: Var forholdsvis enkelt å sette inn ny tank. Måtte flytte eksosslange litt mellom motor og potte. Brukte og en Feinsag for å kappe av det grønne treverket på sidene, slik at eg feikk lirket tanken ned. Tanken er kilt fast med treverk, og treverket skrudd fast. Måtte og legge opp ny fylleslange og fyllehull. Den blå stussen oppå tanklokket er ekstrautstyr, som bestilles separat. Ser motor må suge diesel opp via toppen av tanken. Hvordan blir det for motor? Vurdere sjøl å bytte tanker, da det er litt lekasje når de fylles helt, sjøl om fylle/lufte slanger er nye. Men har jo per idag uttak noen cm over bunn av tank, så diesel renner rett ut i filter å videre til pumpe/filter på motor. Så vi motor uten problemer klare å suge disesel via toppen her, om fekstoppen er 30-40cm over pumpe/filter? Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Hanto2020 Svart 3.November.2020 Link til dette innlegget Svart 3.November.2020 Hadde samme problem med min alutank, fikset det me kjemisk metall fra clas ohlson, helt tett :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.