Jump to content

Kvier meg litt å sette på 280 gummibåt bak grunnet oversikten

Rookie_332

Recommended Posts

Hvordan er utsikten ned til utrigger fra styreposisjon? Om du vet ca hvordan du skal ligge i forhold til utrigger, så kan du jo bare «holde kanten» på sb side. Når du er over halvveis inn i båsen så kan du jo da gå ut og heller føre båten siste del for hånd til hekken er inntil brygga. Slik har jeg selv iaf pleid å gjøre det når det har vært jolle bakpå som hindret sikt bak båt, og da har dette vært til noe hinder. (Det forutsetter selvsagt at f eks ikke noen svømmer i båsen som du burde fått øye på osv ..). :)

Redigert av Goodspeed (see edit history)

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

zaq skrev for 3 timer siden:

@Rookie_332Ser at du har en Bavaria 30. Selv så har jeg en Bavaria 28 med den samme Maritim-jolla vippet opp bak. Jeg ser delvis over jolla når jeg står oppe, men det er klart at den stjeler litt av sikten i fht. hva som er rett bak jolla. Har imidlertid ingen problemer med å bakke inn på plassen min. Jeg har forøvrig weaver snap davit med nedsenket feste, noe som gjør at jolla kommer noen cm lavere.

Jeg foretrekker absolutt å bakke inn. Ombordstigning er definitivt mye lettere. 

?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...