laffenxxx Startet 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2020 Har en gammel snekke med en påstøpt liten badeplattform som stige også er festet i. Ettersom bunnstoffet hadde sprukket fjernet jeg noe av dette og ser da at det er forsøkt en reparasjon der tidligere med å legge noe sparkel over noen sprekker. Er denne innhul eller er dette en plate/treplate som er plastet ? Vil det være ett problem at denne kan ha sprekker som gjør at den fyller seg med vann? Ville det vært praktisk at denne hadde hatt en åpen drenering eller eventuelt en plugg som kunne fjernes for avtapping når den står på land? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Dette er en flaps for å oppnå høyere fart. Ikke badeplattform. Det er nok mest sannsynlig en finerplate som er plastret inn og festet til skroget. Om fineren har trukket vann og begynt å råtne oppstår det gjerne sprekker. Jeg ville ha fulgt litt med på utviklingen over tid, mulig flapsen bør byttes ut med tiden. Evt fjernes. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
laffenxxx Svart 25.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Takk index :) lærer mye nytt . Da blir det en ytterliger sjekk og litt maling tenker jeg . Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Jeg hadde nok pusset den litt ren på de stedene, vasket med aceton på de stedene, og lagt på primer eller tynt lag med epoxy. Alternativt lagt på tec7 svart. Vanskelig å danne meg et bilde av hva som er best basert på det bildet. Bare for å få det vanntett. Deretter på med bunnstoff for å hindre groe. Bunnstoff alene hjelper ingenting da det ikke er vanntett. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
laffenxxx Svart 26.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2020 (redigert) Med mindre det er innlagt noe metall er den "fuktig" , tror egentlig jeg lar den være slik i sommer så får vi se på det til vinteren. Fra 16 % helt intil skroget , men ut på platen var det 80 % fukt . Redigert 26.Mai.2020 av laffenxxx (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2020 Mest sannsynlig er det ei innstøpt kryssfinerplate inne i flapsen som er vasstrukken. I så tilfelle er det nok ingen vei utenom å rive av hele flapsen og lage ny. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.