Alosral Startet 25.Mai.2020 Del på Facebook Startet 25.Mai.2020 (redigert) Hei! Er helt ny (og blank) på båt- og påhengsmotorfronten. Har en 1991-modell 30 HK Yamaha Autolube som jeg har litt problemer med. Motoren starter lett og går som ei klokke på høyt turtall, men når farten senkes til dorge-fart så kveles den etter kort tid. Det tar heller ikke lang tid før den stopper når den står i fri. Har justert skruene på forgasser som styrer fordelingen luft/bensin etter hva jeg er blitt fortalt, men dette har ikke gitt ønsket respons. Kan det være dysene som er tette, og vil det i såfall gå ann å forsøke rense disse med tilsetningsmiddel i bensinen? Redigert 25.Mai.2020 av Alosral (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Hva om du gir litt mer gass enn helt tomgang? Går den da greit? Beskrivelsen er litt upresis, men om du er heldig så kan dette være så enkelt som at en tomgangsskrue må stilles på. Sitér dette innlegget Link to post
Alosral Svart 25.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Korrekt, ved å gi på litt så går den fint. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 (redigert) Første jeg ville testet er nye og korrekte tennplugger dersom det ikke bare er tomgangen som er for lav. Det er enkelt og relativt rimelig å teste. Gjorde det på min 2-t Evinrude da jeg kjøpte den. Selger sa den gikk ujevnt og døde. Noe jeg merket selv. Kum på lavt turtall. Gikk flott med litt pådrag. Byttet plugger og motoren har gått som en drøm i 5 år etterpå. Redigert 25.Mai.2020 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Alosral Svart 25.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Da skal det gis et forsøk, tror jeg har skrudd på det som skrus på kan. Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Alosral Svart 26.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2020 Byttet plugger uten hell og feilsøkte videre. Pakningen i bensinpumpa ser ut til å ha sett sine bedre dager, kan dette være en årsak? Forsøker uansett å få tak i en slik i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Mai.2020 Del på Facebook Svart 27.Mai.2020 den der vil skape trøbbel ja, suges inn bensin i veivhuset. Finnes rep.sett å få tak i til disse pumpene. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Alosral Svart 27.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2020 Fikk bestilt ny hos Herholdt Andersen AS, bestillingsvare med en ukes leveringstid. Bare å smøre seg med tålmodighet og håpe det blir bra når denne er på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.