mafizter Startet 25.Mai.2020 Del på Facebook Startet 25.Mai.2020 Hei, Etter noen vintre med uisolert aluminiumsoverbygg på snekka, så orker jeg ikke mer vann og fukt inne i båten. Så da blir det å brette opp ermene og isolere. Selve skroget er av tre, så det er overbygget som må gjøres noe med. Jeg har sett på ulike materialer som kan benyttes, og har kommet frem til 2 varianter: 1. Antageligvis det beste men også det dyreste er å benytte armaflex eller tilsvarende. Dette koster 2000kr for 10m2 med lim på den ene siden, uten frakt. 2. Liggeunderlag fra Biltema og kontaktlim. 50 lapp for 0,9 m2 og noe lim. Kostnad kommer da til å være 700-800 kr for 10m2. Spørsmålet er om det er noen av dere som har gjort tilsvarende og hva dere i så fall har benyttet? Fungerer det med kontaktlim, eller burde en benytte Tec7 eller tilsvarende i stedet? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 (redigert) Søk opp low-e. Spesielt for metallbygg, men jeg har brukt det i kjeller og i treverk med og uten Glava. Og det fungerer meget godt. Tåler fuktighet. Kan festes med lim, stifter etc. Finnes i damptett og diffusjonsåpen. Koster vel 99/ m2. https://low-e.no De kapper også ruller. Spør om hvordan de ville isolert. Jeg har opplevd å få god hjelp. Redigert 25.Mai.2020 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
mafizter Svart 25.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Tusen takk for svar. Hvit farge som finish var jo også meget aktuelt. Skal ta en tlf til de i morgen 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Low-e er i sølv, og er mykt. Så du bør ha noe utenpå den. Minner litt om et 6 mm tynt liggeunderlag. Isolerer som 7-10 cm Glava. Det er primært varmestråling som stoppes og returneres. Fungerer meget bra alle steder jeg har brukt den. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.