Jump to content

Geartrøbbel etter tau i propellen, motor vil bare i revers.

Godisen

Recommended Posts

kapteiner!

Jeg har en Scand Classic med en Volvo Penta 75 hk. Her forleden dag klønet jeg det skikkelig til å klarte og få et tau i propellen.  Fikk stoppet motoren rimelig kjapt , og min niese på 15 gjorde en heltemodig dykkerjobb og fikk fjernet tauet. I ettertid har imidlertid gearkassen oppført seg merkelig, sliter med å få den i fri og forover - den vil egentlig bare gå bakover. Imidlertid var det en kort periode alt fungerte som det skulle, noe som får meg til å tro/håpe at dette ikke er helt katastrofe...

Tanker? På forhånd takk ?

Regner med det er en MD21(a eller b) du har, med MS3b girkasse. Har du sjekket at propellen ikke er løs? Ellers så kan konen i girkassa være «polert», det er vanlig på disse girkassene, men da er det normalt reversering den ikke vil. 
Hva mener du med sliter å få i fri/forover? Er det hard å bruke spaken? Ulyder? Hvordan er oljenivået / lenge siden girolje skift?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...