Godisen Startet 25.Mai.2020 Del på Facebook Startet 25.Mai.2020 kapteiner! Jeg har en Scand Classic med en Volvo Penta 75 hk. Her forleden dag klønet jeg det skikkelig til å klarte og få et tau i propellen. Fikk stoppet motoren rimelig kjapt , og min niese på 15 gjorde en heltemodig dykkerjobb og fikk fjernet tauet. I ettertid har imidlertid gearkassen oppført seg merkelig, sliter med å få den i fri og forover - den vil egentlig bare gå bakover. Imidlertid var det en kort periode alt fungerte som det skulle, noe som får meg til å tro/håpe at dette ikke er helt katastrofe... Tanker? På forhånd takk 😀 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
.Olsen Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Sjekket at ikke klemflensen slipper når du gearer fremover? Alt etter patenten.. men du kan ha revet kilen men at den får tak når du bakker og akslingen dras ut. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jørn Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Regner med det er en MD21(a eller b) du har, med MS3b girkasse. Har du sjekket at propellen ikke er løs? Ellers så kan konen i girkassa være «polert», det er vanlig på disse girkassene, men da er det normalt reversering den ikke vil. Hva mener du med sliter å få i fri/forover? Er det hard å bruke spaken? Ulyder? Hvordan er oljenivået / lenge siden girolje skift? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.