Jump to content

Geartrøbbel etter tau i propellen, motor vil bare i revers.


Godisen

Recommended Posts

kapteiner!

 

Jeg har en Scand Classic med en Volvo Penta 75 hk. Her forleden dag klønet jeg det skikkelig til å klarte og få et tau i propellen.  Fikk stoppet motoren rimelig kjapt , og min niese på 15 gjorde en heltemodig dykkerjobb og fikk fjernet tauet. I ettertid har imidlertid gearkassen oppført seg merkelig, sliter med å få den i fri og forover - den vil egentlig bare gå bakover. Imidlertid var det en kort periode alt fungerte som det skulle, noe som får meg til å tro/håpe at dette ikke er helt katastrofe...

 

Tanker? På forhånd takk 😀

 

Link to post
Share on other sites

Regner med det er en MD21(a eller b) du har, med MS3b girkasse. Har du sjekket at propellen ikke er løs? Ellers så kan konen i girkassa være «polert», det er vanlig på disse girkassene, men da er det normalt reversering den ikke vil. 
Hva mener du med sliter å få i fri/forover? Er det hard å bruke spaken? Ulyder? Hvordan er oljenivået / lenge siden girolje skift?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...