Jump to content

Spesiell båt til salgs på finn (Kevlarbygget og skuddsikker super rib)

MegaTrondy

Recommended Posts

For noen år siden var det mye oppslag i Media om Bergen sin nye "super politibåt". Nå kan det se ut som at den tidligere politibåten er til salgs.  

Sitat
Sitat

FB RIB 42 'er en høyhastighets interceptor båt basert på den omfattende erfaringen utviklet av FB Design de siste 30 årene. Båten er en dedikert versjon for spesiell heavy drift for spesialstyrker og felt operatører og er avledet fra det vinnende skroget på RIB TECNO 40. FB RIB 42 'tilbyr full beskyttelse mot skytevåpen opp til kaliber 338 lapua som tilbyr stor sikkerhet til operatører takket være cockpitens høye sider bygget i Kevlar.

Sak om båten i NRK
https://www.nrk.no/video/politibaaten-kjolen_57202

Annonse

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=179645702

Med på kjøpet får du med utstyr som er alt annet enn standard. 

2 x Simrad radar, ekkolodd, elektroniske kart, ROC, GMDSS x 2, Navtex Fliir Vouager II Night Vision med termisk, Infrarødt og lowlight kamera. Toalett, dusj og pentry.

Prisen er nær 2,8 millioner, så det er ikke en vanlig Daycruiser akkurat. 

Skjermbilde 2020-05-26 kl. 16.37.35.png

Siste jeg hørte om kjølen fra en kompis som driver båtsjappe, var at båten holdt på å ramle fra hverandre innvendig pga elendig byggekvalitet. Onkel var visst titt og ofte innom å hentet en rull med gaffatape... 

Sikkert en morro båt da! 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

S/Y Vega skrev for 16 timer siden:

Siste jeg hørte om kjølen fra en kompis som driver båtsjappe, var at båten holdt på å ramle fra hverandre innvendig pga elendig byggekvalitet. Onkel var visst titt og ofte innom å hentet en rull med gaffatape... 

Sikkert en morro båt da! 

Hm, det betviler jeg er pga elendig byggekvalitet. Har vært på tur med FB 42 Sport i flere år. Det er få båter som tåler mer juling.

Selvsagt går det an å herpe et interiør. Legger du løse tunge deler i en båt vil dette rive med seg noe. Men om du ikke aktivt er tulling så tåler dette alt du kan utsette den for av aktiv kjøring i av alt av sjø. Og både fryser, mikroovn og vask fungerer etterpå.

Oppslaget i BA er om verneombudet som stanser bruk.-- og det tas til inntekt for dårlig kvalitet. Problemet den gang var støy. Og at de måtte kjøre med headset...

Den andre årsak til stand i drift i artikkelen er at selskapet som eide den var konkurs og at derfor båten ikke var aktiv... heller ikke båtens kvalitet som var problemet.

Litt smalt marked for denne på en annen side trengs det bare en kjøper.

Det ligger nesten 9200 båter til salgs på finn.no så skal man kjøpe båt i år burde det fortsatt være mulig.
Jeg tenkte å bytte hyttebåten men ble ikke helt enig om pris med selger i fjor.

I år er prisantydningen på båten han ikke fikk solgt i hele fjor godt opp med 80k eller nærmere 1/3 del.

Kom en lik båt ut noen dager senere med samme prisantydning.

Jeg tror mange selgere kommer til å oppleve at båten ikke er så brennhet som de tror selv om noen merker og modeller selger seg selv. 

Redigert av pipe (see edit history)

Det med dårlig byggekvalitet trekker jeg i tvil. Båten er bygget av Fabio Buzzi som var litt av et petimeter av en perfeksjonist. Båtene hans har vunnet en mengde offshoreløp hvor båtene blir utsatt for ekstreme påkjenninger. Båtene til Buzzi blir også brukt av mange militære og kystvakt organisasjoner over hele verden.

Buzzi er mannen bak Trimax drevet.

Formelen var båt og drev fra Buzzi og motorer fra Seatek Diesel. Da gikk det fort. Veldig fort.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...