Jump to content

Tanker i Master 740


Tromsværing

Recommended Posts

Det er plasttank.Det er faktisk ikke veldig stor jobb og komme til tanken på denne båten.Regner da med at den er fabrikkbygd.En halvtimes jobb så er du ferdig.Veldig greit mannelokk (SKRUTYPE).Den ligger under gulvplata(beinplata).På babord side.Ta bort plata først skru av veggen så er gulvet delt akkurat sånn att du kommer til toppen av tanken.Fire fem skruer.

Link to post
Share on other sites

Det er plasttank.Det er faktisk ikke veldig stor jobb og komme til tanken på denne båten.Regner da med at den er fabrikkbygd.En halvtimes jobb så er du ferdig.Veldig greit mannelokk (SKRUTYPE).Den ligger under gulvplata(beinplata).På babord side.Ta bort plata først skru av veggen så er gulvet delt akkurat sånn att du kommer til toppen av tanken.Fire fem skruer.

<{POST_SNAPBACK}>

Dette var dieseltanken.Vanntanken er lik metode bare på styrbord side.Septikktankn ligger noe mer krøkkete til,akterover ved vanntanken og alle er av plast.

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Hei! Jeg tar opp igjen denne tråden, da jeg må til med dieseltanken på min Master 740.

Jeg har hatt mistanke om lekk på dieseltanken grunnet lukt i pentryskap, noen kjeks som hadde ligget åpnet en stund smakte diesel. har nå avdekket tanken. :nonod: der er det lekk ja. Lekkasjen kommer fra mannlokket som er av pleksiglass med strammeskrue i midten, lokket er sprukket, hvor får jeg nytt??? :confused: . Tanken er skummet fast med polyuretanskum, så dette må jeg kutte løs og fjerne helt når tanken er ute ( tapper tanken og gjør ren innvendig samtidig).

 

Når lekk er rep og alt skrubbet rent , så setter jeg tanken på plass i skum igjen.

Dette er min plan i grove trekk. Noen råd :confused: ???

 

Hvor får jeg billige kanner (til ca 50l diesel) mens jeg gjør jobben? ( Kr.sand).

 

Gleder meg til en sesong med dieselfri mat. :flag:

Link to post
Share on other sites

Hei! Jeg tar opp igjen denne tråden, da jeg må til med dieseltanken på min Master 740.

Jeg har hatt mistanke om lekk på dieseltanken grunnet lukt i pentryskap, noen kjeks som hadde ligget åpnet en stund smakte diesel. har nå avdekket tanken. :nonod: der er det lekk ja. Lekkasjen kommer fra mannlokket som er av pleksiglass med strammeskrue i midten, lokket er sprukket, hvor får jeg nytt??? :confused: . Tanken er skummet fast med polyuretanskum, så dette må jeg kutte løs og fjerne helt når tanken er ute ( tapper tanken og gjør ren innvendig samtidig).

 

Når lekk er rep og alt skrubbet rent , så setter jeg tanken på plass i skum igjen.

Dette er min plan i grove trekk. Noen råd :confused: ???

 

Hvor får jeg billige kanner (til ca 50l diesel) mens jeg gjør jobben? ( Kr.sand).

 

Gleder meg til en sesong med dieselfri mat. :flag:

Da var jobben gjort, og litt av en drittjobb var det. Tanken satt som et h........

men når den endelig løsnet etter mye kutting og riving av byggskum så var mye gjort. :flag:

Nå sitter den på plass igjen etter utvendig og innvendig vask ( var egentlig forbausende ren innvendig). Nytt mannlokk fikk jeg på den lokale sjappa. Merke Wema.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...