bjorngb Startet 26.Mai.2020 Del på Facebook Startet 26.Mai.2020 Min Yanmar 4JH4AE - 55hp uten turbo dør etter første startforsøk. Gløder i forkant, og den sviver i et par sekund før den dør. Har også forsøkt å ha gir i fri, og gi litt gass før start, uten hjelp. Har vel ikke feilsøkt eller notert om det skjer når motor har gått en stund. Jeg tenker at dieselfilteret kanskje ikke er skrudd godt nok til, og at det kommer luft i systemet mellom hver start - men jeg kan ikke huske det var like ‘ille’ i fjor. Er det noen andre gode tanker på hva jeg bør sjekke? Sitér dette innlegget Link to post
apollon Svart 27.Mai.2020 Del på Facebook Svart 27.Mai.2020 Hei. Er det den motoren med håndpumpe oppå finfilteret? Då kan det være en lekkasje der. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 27.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2020 apollon skrev 14 minutter siden: Hei. Er det den motoren med håndpumpe oppå finfilteret? Då kan det være en lekkasje der. Jeg er usikker - men høres det ut som om det kan være litt utett et sted i dieselsystemet, slik diesel renner litt tilbake, og det kommer luft inn? Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 27.Mai.2020 Del på Facebook Svart 27.Mai.2020 Høres jo unektelig likt ut: https://forums.ybw.com/index.php?threads/yanmar-4jh4ae-starting-problem.292516/ Jeg har samme motor fra samme år, helt uten problemer. Har blitt diskutert på www hvorfor dette kun gjelder noen motorer og ikke alle, uten at jeg husker hva konklusjonen blei. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 27.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2020 PostIT skrev 20 minutter siden: Høres jo unektelig likt ut: https://forums.ybw.com/index.php?threads/yanmar-4jh4ae-starting-problem.292516/ Jepp - da vet jeg hvor jeg skal starte :-) Takk BP Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Mai.2020 Del på Facebook Svart 27.Mai.2020 Høres ut som feil på glødingen i mitt hode. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.