Jump to content

Syr egen kalesje, men hvor i Oslo-omr. kjøper jeg kalesje tape og kantbånd?

ne.andersson

Recommended Posts

Hei, jeg har startet prosjektet med å sy egen cockpit-kalesje til min seilbåt (ikke rørt en symaskin siden skoletiden så dette blir interessant)

Har kjøpt alt jeg trenger foruten to ting som jeg sliter litt med å finne her i Oslo.

Er det noen som vet om en butikk i Oslo (noen mil rundt) hvor jeg kan kjøpe tape og kantbånd til prosjektet mitt?

Faxen skrev for 23 timer siden:

Kontakt en kalesjemaker, de må jo ha. Om de vil selge da?

Ring på forhånd. Jeg skulle kjøpe vindusplast og fikk beskjed om å prøve igjen til høsten....

Leveranseproblemer knyttet til korona gjorde at de måtte ha alt til egenproduksjon av kalesjer.

nordan family 27 skrev for 23 timer siden:

Kalesjetapene jeg har kjøpt tror jeg i bunn og grunn er en 3M tape til formålet.

Det stemmer, tape som sitter på stoff. Tesa lager også slik tape.

Svart (redigert)

Endte med at jeg kjøpte dobbeltsidig tape på Biltema og klipte til i riktig bredde, har funka helt fint så langt (kun sydd på noen glidelås for så vidt men vi finner ut om det duger videre)

Ellers så kan jeg fortelle at en test av en Singer 201k (Alu modellen) spiser fa*n i meg alt du stopper under den, testet 6 lag med kalesjeduk, no problem, jeg er imponert :thumbsup:

Redigert av ne.andersson (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...