Jump to content

Yamaha 25 hk Autolube 1993 fusker på lavt og høyt turtall

Risormannen

Recommended Posts

Idag så var jeg ute å kjørte båt. Alt funka helt fint. Men etter hvert så begynte turtallet å hoppe opp å ned. Og til slutt ville ikke motoren halv plane. Bare kjøre tomgang selvom gassen var på full fart. Da tok jeg å lot motoren kjøle seg ned og da funka den helt fint i 5 minutter så skjedde d samme igjen. Kan det være noe med at autolube er koblet bort? Tennplugger er helt nye. https://youtu.be/O8sxzUUpRJU

20200527_191434.jpg

Aha =)

Men koblet du ut autoluben nå ettersom du misstenker det?

Du skriver att tennplugger er akkurat nye, hvordan gikk den med de gamle?

Brenslepumpen er jo som sagt lett å kontrollere. Likaså filter.

Kan ju også være interessant og varme upp lelektroniske komponenter f.eks. tennspole med en hårføner eller varmluftpistol for å undersøke videre om det er noe varmerelatert.

Høres jo ut som motor går seg varm iom at den går fint etter nedkjøling. Forrige eier har byttet impeller..... hmmm.... sjansen for at noe her er gale er jo tilstede.... har den rikelig kontrollstråle?

Def. termostat?

Ang pluggene.... er det NGK? Yamaha skal ha NGK, andre merker funker dårlig. Rette NGK-plugger?

2% oljeblanding? er vel litt i overkant. Mener bestemt at Yamaha skal ha 1%.... men sånn autolube har eg aldri vært borti

Redigert av jerognal (see edit history)

Jeg har ikke peiling hvordan autoluben er koblet ut. Det er noen ledninger fra blokka som ikke er koblet til noe. Også er det en skrue i slangen som egentlig skulle være på oljetanken. Jeg trodde først at det var en turtallsbeskytter, siden propellen var alt for liten. Kjøpte ny, men den kutter fremdeles på den ene sylinderen. Skal prøve å kjøpe sånn kjølesystem rens. Kanskje det er tett. Og blir vanskelig å varme med en hårføner på sjøen :D

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...