Jump to content

Alternativ til sleipner sin oljebeholder for oljesmurt pakkboks, finnes det?


Okkaby

Recommended Posts

Noen som har komt over en alternativ oljebeholder å bruke på oljesmurt pakkboks?

Sliter med at min lekker i bunnen, sjøl om jeg har renset /kutt slange og montert nye slangeklemme.

Virker som det nok er en liten sprekk en plass.

Så lure på om noen vet om alternativ til Sleipner? De skal jo ha 1000kr for en liten plast beholder, noe jeg syns er bra dyrt.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

På min Polar 20 i fra 2010 (made in Polen) ,var det kun selve plastslangen som var "kveilet" opp i en 90 graders sving i fra nippelen, og ingen oljetank. Var antagelig brukt en eldre type pakkboks som kun hadde en nippel på. Slangen var ca 3/4 fyllt med olje, og dette opplegget fungerte utmerket i de fem år jeg hadde båten. Oljeforbruket her var praktisk talt lik null.

Link to post
Share on other sites

LM 605 skrev 3 minutter siden:

På min Polar 20 i fra 2010 (made in Polen) ,var det kun selve plastslangen som var "kveilet" opp i en 90 graders sving i fra nippelen, og ingen oljetank. Var antagelig brukt en eldre type pakkboks som kun hadde en nippel på. Slangen var ca 3/4 fyllt med olje, og dette opplegget fungerte utmerket i de fem år jeg hadde båten. Oljeforbruket her var praktisk talt lik null.

 

Har omtrent ikke noe forbruk av olje jeg heller, uten om det som altså renne ned i bunnen av båten nå.

Men greit med en liten beholder med litt, i tilfelle det skulle bli litt forbruk på lengre tur.

 

Spesielt nu hvor det er mer omdreininger på aksel, grunnet annen utveksling.

 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Husker jeg vurderte å kutte slangen noe, og sette på en liten oljetank på toppen, men siden dette opplegget fungerte bra, og var montert slik i fra fabrikk, lot jeg det være. Så også at det var flere nye Polar-sjekter som hadde  dette orginalt montert i fra fabrikk den gang. Var vel ca mellom en halv til en meter med gjennomsiktig plast-slange fyllt med olje og festet opp, slik at det vel ble et lite trykk ned. Veldig enkelt og lett synlig nivå å holde øye , slik at man kunne se på "millimeteren" om der var noe forbruk.

Link to post
Share on other sites

LM 605 skrev 6 minutter siden:

Husker jeg vurderte å kutte slangen noe, og sette på en liten oljetank på toppen, men siden dette opplegget fungerte bra, og var montert slik i fra fabrikk, lot jeg det være. Så også at det var flere nye Polar-sjekter som hadde  dette orginalt montert i fra fabrikk den gang. Var vel ca mellom en halv til en meter med gjennomsiktig plast-slange fyllt med olje og festet opp, slik at det vel ble et lite trykk ned. Veldig enkelt og lett synlig nivå å holde øye , slik at man kunne se på "millimeteren" om der var noe forbruk.

 

Blir litt dårlig løsning hos meg, siden den sitter i en trapp akter, med begrenset høyde.

Så beholder er nok beste løsning hos meg.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
Martine29 skrev for 2 timer siden:

Jeg fant, jeg fant. Er det en sånn beholder  du ser etter? Send meg en adresse i så fall og så dukker den opp i posten... 

IMG_20200528_120043.jpg

Jepp er nettopp den hehe

 

Du får en privat melding nå @Martine29

Redigert av Okkaby (see edit history)

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...