enslagsgjest Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Havelle skrev 9 minutter siden: Noen ankere er også laget slik at dersom man ønsker å ligge på to ankere, si at det f.eks. er storm, så fester man anker nr. to i dette hullet. Bruce er ikke laget for tandemankring så vidt jeg vet. Rocna har egne hull for det, lenger ned på "skaftet". Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
NilsPils Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Etter å ha mistet ankeret pga. brudd i svivelen bruker jeg bare sjakkel. I mange tilfelle ser jeg på sånn svivel som rent unyttig jåleri. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Gunga Din Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 (redigert) det fremre er også super til å sikre ankaret på båten....en bolt gjennom, som skrues til...tvinger plåten og to tverrstilte små plater mot ankaret....så sitter det dønn fast, og kan ikke bevege seg, når man kommer ut i litt sjø Redigert 28.Mai.2020 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hedwig Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 enslagsgjest skrev 15 minutter siden: Bruce er ikke laget for tandemankring så vidt jeg vet. Rocna har egne hull for det, lenger ned på "skaftet". Der var det jeg hadde det fra ja :) Vi har Rocna, så har sikkert sett det der. Ser ut som jeg tok feil, kun linen som skal festes der på Bruce. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 NilsPils skrev 48 minutter siden: Etter å ha mistet ankeret pga. brudd i svivelen bruker jeg bare sjakkel. I mange tilfelle ser jeg på sånn svivel som rent unyttig jåleri. Det er ikke jåleri der hvor ankerrullen er utformet slik at ankeret kan komme opp med spissen fremover, og ikke lar seg snu i rulla :-) Om man ikke har det problemet ser jeg ingen grunn til å sette på en svivel. Det jeg stusser over er at folk tar sjansen på å bruke en usertifisert sjakkel til 100 kroner fra watski eller en annen kinaimportør. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Grand Banks jr Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Denne svivelen var interessant: Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Framtia Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Nettopp en slik 'en jeg kjenner' prøver å få solgt ? Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Grand Banks jr Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 @Framtia, fordi den ikke er bra? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Framtia Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Ble for stor til ankerrulla dessverre. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Code0 Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Sånn har jeg løst problemet på akter-vinsjen. Foran har jeg ikke svivel. Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 29.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Jeg testet med en lyresjakkel i ankeret. Problemet blir at den ikke går gjennom ankerrullen. Må kjøre svivel direkte på anker til jeg finner en løsning. Eventuelt skaffe en vanlig, smal sjakkel. Svivelen passet heller ikke på bolt-siden i lyresjakkelen, eller noen annen sjakkel for den saks skyld. Tror sjakkelen er levert sammen med Engbo-pakken. Planlegger en ny badeplattform, så da blir det kanskje en annen ankerrulle. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 https://www.maritim.no/svivel-med-gaffel-syrefast-10-mm Bruk svivel av denne typen. Kutt av "ørene" og klink fast pinnene. Da skal den gå igjennom rulla, og det er en bedre svivel en den du har. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Bitteliten Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Morsomt med alle disse sjakler og svivler som ikke oppgir swl Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Bitteliten skrev for 2 timer siden: Morsomt med alle disse sjakler og svivler som ikke oppgir swl Det heter WWL nå...? Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 25.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2020 Det ser ut som at TESS/Industrinett selger sertifiserte sjakler. https://www.industrinett.no/wsp/tess/frontend.cgi?template=node&nodeid=15948 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.