Jump to content

Svivel hekter seg i feil vinkel på ankeret

Ttor

Recommended Posts

NilsPils skrev 48 minutter siden:

Etter å ha mistet ankeret pga. brudd i svivelen bruker jeg bare sjakkel. I mange tilfelle ser jeg på sånn svivel som rent unyttig jåleri.

Det er ikke jåleri der hvor ankerrullen er utformet slik at ankeret kan komme opp med spissen fremover, og ikke lar seg snu i rulla :-) Om man ikke har det problemet ser jeg ingen grunn til å sette på en svivel. Det jeg stusser over er at folk tar sjansen på å bruke en usertifisert sjakkel til 100 kroner fra watski eller en annen kinaimportør. 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Jeg testet med en lyresjakkel i ankeret. Problemet blir at den ikke går gjennom ankerrullen. Må kjøre svivel direkte på anker til jeg finner en løsning. Eventuelt skaffe en vanlig, smal sjakkel. Svivelen passet heller ikke på bolt-siden i lyresjakkelen, eller noen annen sjakkel for den saks skyld. Tror sjakkelen er levert sammen med Engbo-pakken.  Planlegger en ny badeplattform, så da blir det kanskje en annen ankerrulle. 

• 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...