elskerseiling Startet 28.Mai.2020 Del på Facebook Startet 28.Mai.2020 Er det noen som vet hvordan jeg kan justere tomgang på mercruiser 4.3EFI? Skal vel ligge på 600-650 i følge manual. Min ligger på 900 hvis turteller stemmer Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Captain Chaos Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Jeg er ikke sikker på om du kan det på EFI modeller. På min 5,7 EFI gikk det ikke. Tomgangen var selvregulerende og lå på korrekt turtall...alltid. Jeg har større misstanke om feil på turteller. Går det pent på tomgang? Går den pent med et lite "klakk" når du setter den i gir? Eller blir det et smell og båten bykser frem? Med 900 så blir det en del riv og røsk når du setter den i gear. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post Share on other sites More sharing options...
elskerseiling Svart 28.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Jeg opplever det nok som litt for mye smell. Farten på tomgang er også ganske høy Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Napoli Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Motoren skal regulere dette selv, basert på informasjon fra forskjellige sensorer. Jeg ville koblet fra gassvaieren først, for å være sikker på at ikke den er ute av posisjon. Dersom den ikke går ned i turtall da, kan det være lurt å sjekke IAC og TPS sensorene. Dette må gjøres med diagnose verktøy hos forhandler. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post Share on other sites More sharing options...
Tskjei Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Det koster mindre å skifte TPS og IAC sensor enn å få ett verksted å sjekke med diagnose verktøy. Høyt turtall kan også komme fra defekt temp sensor eller tenningsmodul. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Napoli Svart 29.Mai.2020 Del på Facebook Svart 29.Mai.2020 Tskjei skrev for 8 timer siden: Det koster mindre å skifte TPS og IAC sensor enn å få ett verksted å sjekke med diagnose verktøy. Høyt turtall kan også komme fra defekt temp sensor eller tenningsmodul. Ja, eller det kan komme av feil innstilling på tenningen. Eller feil på mefi. Det er mange ting som kan gi for høyt turtall på tomgang. Å bare "hive deler" på den blir dyrt i lengden det også. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post Share on other sites More sharing options...
Tskjei Svart 29.Mai.2020 Del på Facebook Svart 29.Mai.2020 Napoli skrev for 2 timer siden: Ja, eller det kan komme av feil innstilling på tenningen. Eller feil på mefi. Det er mange ting som kan gi for høyt turtall på tomgang. Å bare "hive deler" på den blir dyrt i lengden det også. Det er er sant. Men disse delene er faktisk ganske rimelige å skifte :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Napoli Svart 29.Mai.2020 Del på Facebook Svart 29.Mai.2020 Ja, jeg har gått den ruten på min maskin. Begynte med at den gikk rikt. Så byttet Map og temp sensor, deretter ble alle de andre byttet i tur og orden. Ingenting hjalp. Til slutt ble det en tur til Volvo Penta. Da viste det seg at den nye map-sensoren var gåen. Dvs - jeg kostet på motoren rundt 3000,- i sensorer, før jeg uansett måtte inn med diagnoseverktøy... Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.