Bestyreren Startet 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2020 Det eller saltvann inn i båten. Jeg tror det kommer fra pakkboks på bilde. Lekker mest ved bruk, mindre i havn. Prøvde i dag å stamme de to skruene. Jeg syntest de gikk veldig lett rundt. Et det normalt? Noen som har tips? Er jeg helt på jorde? Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 (redigert) Den pakkboksen der har vel en talg -pakning, skal lekke ca 1 dråpe pr minutt for å kjøle pakningen. Må ikke strammes så hardt at den blir varm.når det ikke er mere å stramme på må du løsne skruene å legge inn nye ringer med talg-pakning. Redigert 29.Mai.2020 av Rune Totland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bestyreren Svart 29.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Den skal vel ikke lekke i havn? Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Ser ut som du har presset det meste ut av di talgpakningene som er der. Ser ikke ut som det er så veldig mye mer og presse på,men noen runder på vær bolt går jo. Du burde vurdere og bytte alle talgpakninger,eller 1-2 vis den ligger på sjøen.Eller evt sette inn en ekstra om det drypper ved havn. Så bytter du alle neste gang du er på land. Sist jeg åpnet en slik pakkboks var det 4 stk talgringer. Sitér dette innlegget Link to post
Bestyreren Svart 2.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Er dere sikker på at det er talgpakkning, og ikke simring? Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Ja talgpakninger Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 3.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2020 Man strammer ikke simmeringer så dette er talgpakning ja. For å unngå at det lekker når du ligger i ro kan du presse inn litt fett når du har lagt deg til. Antar at det finnes en fettpresse eller fettkopp i andre enden av slangen på bildet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2020 Det er nå ennå en del å stramme på her. Husk greasen skal smøre, ikke tette. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.