Jump to content

varmeveksler volvo penta tamd70c


rein

Recommended Posts

Uslitelige motorer? Jepp - men ikke alt som henger utenpå.

Sommeren står på spill nå som en tett varmeveksler har slått sprekker under stadig mer agressive forsøk på å motvillig bli tatt ut for rens.

Varmeveksleren er ute av produskjon(!) står det på pentas sider - og jeg er redd den gamle er forbi mulig redning hos rediatorservice.

Noen her som vet om en som kanskje har en fetter som vet om noen muligens har pensjonert Tamd70c delemotor stående bak et gammelt båthus et sted?

Alle mulige, om enn aldri så usannsynlige; "antagelig ikke, men  kanskje du skulle skulle hørt med" vil bli tatt imot med håpefull entusiasme.

Redigert av rein (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk Owie, skrev til ham i går, og venter i spenning. Innsatsen i varmeveksleren hadde «grodd fast» i enden der et rør med o-ringer går gjennom kjølevannskassen., så jeg har demontert hele kassen. Radiatorservice har Fortsatt ikke klart å få den løs, selv etter å ha lagt hele skiten i diesel i et døgn. Får gjerne tips om hvordan jeg kan unngå slikt igjen. Var visst mye avleiringer i systemet.

Link to post
Share on other sites

Han meldte dessverre at han ikke hadde varmeveksleren jeg trengte, men skulle høre med sine svenske kolleger. Krysser fingre, og leter parallelt etter flere tips. (Tenkte ringe Davids mekaniska i Gøteborg i morgen). Andre som kjenner andre entusiastiske båtmotor-skrotnisser?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...