rein Startet 29.Mai.2020 Del på Facebook Startet 29.Mai.2020 (redigert) Uslitelige motorer? Jepp - men ikke alt som henger utenpå. Sommeren står på spill nå som en tett varmeveksler har slått sprekker under stadig mer agressive forsøk på å motvillig bli tatt ut for rens. Varmeveksleren er ute av produskjon(!) står det på pentas sider - og jeg er redd den gamle er forbi mulig redning hos rediatorservice. Noen her som vet om en som kanskje har en fetter som vet om noen muligens har pensjonert Tamd70c delemotor stående bak et gammelt båthus et sted? Alle mulige, om enn aldri så usannsynlige; "antagelig ikke, men kanskje du skulle skulle hørt med" vil bli tatt imot med håpefull entusiasme. Redigert 29.Mai.2020 av rein (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 29.Mai.2020 Del på Facebook Svart 29.Mai.2020 Prøv han her. http://www.findglocal.com/NO/Fords/419816238391194/Johnny-Käppi's-Radiator Sitér dette innlegget Link to post
rein Svart 30.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2020 Takk Owie, skrev til ham i går, og venter i spenning. Innsatsen i varmeveksleren hadde «grodd fast» i enden der et rør med o-ringer går gjennom kjølevannskassen., så jeg har demontert hele kassen. Radiatorservice har Fortsatt ikke klart å få den løs, selv etter å ha lagt hele skiten i diesel i et døgn. Får gjerne tips om hvordan jeg kan unngå slikt igjen. Var visst mye avleiringer i systemet. Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 30.Mai.2020 Del på Facebook Svart 30.Mai.2020 Får håpe du får hjelp da, det finnes alltid en løsning 😎 Sitér dette innlegget Link to post
rein Svart 1.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2020 Han meldte dessverre at han ikke hadde varmeveksleren jeg trengte, men skulle høre med sine svenske kolleger. Krysser fingre, og leter parallelt etter flere tips. (Tenkte ringe Davids mekaniska i Gøteborg i morgen). Andre som kjenner andre entusiastiske båtmotor-skrotnisser? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.