Jump to content

3ym30ae motorstopp Diesel dyr eller noe annet

Bertlill

Recommended Posts

Har en yanmar 2019 modell. Starter fint og ingen unormal røyk .Kan kjøre langt men så stopper den og ser ut som den er tom for diesel men det er den ikke .Fyllet på og den starter og kan da kjøre.

Hva er galt?Er det vann eller grums.Tanken er gammel.Burde jeg tømme den?Kondensfjerner?.

Sist jeg fylte og ellers så kommer det diesel ut av utluftingventil i baugen.

Redigert av Lille B (see edit history)

Kan også være tett lufting til tanken feks pga vannlås i lufteslangen. Prøv å åpne lokket på dieselfyllingen etter at motoren har stoppet. Er det hørbart undertrykk så kan årsaken ligge i undertrykk på tanken. 

Måtte du lufte dieselsystemet på motoren før du fikk start på den igjen?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Nei ingen lufting.Har vært ute i dag og før jeg dro så tømte jeg tanken ved å ta av slangen og la det renne i ei plastkanne for å se om det var vann i dieselen men kunne ikke se noe.Helte på ny diesel med kondensfjerner og dieseldyr dreper.Hadde ingen problemer.Grov sjø på Sørlandet i dag.

Lurer også hvorfor det renner diesel ut av ventil i baugen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...