3600 Startet 30.Mai.2020 Del på Facebook Startet 30.Mai.2020 Mystisk problem i dag når jeg går i plan med mine 2 kad 43 , den BB maskine går fint på 3000rpm den SB maskine svinger op og ned mellem ca 2200-2800 Rpm , hvor skal jeg starte fejlsøgning jeg kan hører kompressor slår til , er det mon et diesel problem eller et turbo problem ved ikke helt hvad jeg skal starte med Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 30.Mai.2020 Del på Facebook Svart 30.Mai.2020 Start med å sjekke at _alle_ drivreimer er stramme, inkludert den innerste fra veiv til sirkulasjonspumpe. De skal strammes i en rekkefølge iht manual. Om du ikke har momentnøkkel så skal kileremmer kunne trykkes ned ca 10 mm med kraftig press med tommel etter stramming (trykk på lengste spenn). 5 mm for multi-V reimer. Hvis reimer slurer kan du få feil turtall fordi dynamo mister rpm, dette kan trigge kompressor osv. Er et vanlig problem. Sitér dette innlegget Link to post
3600 Svart 30.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2020 Jeg vil tjekke remme i morgen , tak for det Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 30.Mai.2020 Del på Facebook Svart 30.Mai.2020 Kan du høre at turtallet varierer eller kjenne at båten endrer kurs når klokka virrer? Hvis ikke, liker det nok mellom giver og instrument. Sitér dette innlegget Link to post
3600 Svart 31.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2020 Motoren falder i omdrejninger det er ikke bare instrumentet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.