Jump to content

Hva er realistisk prutningsmonn ???


koh

Recommended Posts

Følgende scenario :

 

Du har funnet drømmebåten - valgt motor - og alt ekstrautstyret, selgeren leter ivrig i prislister, og summerer og plusser, og kommer tilslutt fram til et tall med to streker under - dette er "listepriser".

 

Vi snakker om ny båt, kjøp direkte fra fabrikk, og i prisområde snaue millen.

 

 

Hva er realistisk å regne med man kan klare i avslag i en slik situasjon. Jeg er bare ute etter en prosentsats, og gjerne om tallet er begrunnet i egen erfaring fra tilsvarende situasjon..

 

 

-koh :discuss:

Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke om du kan fovente deg så mye i avslag på en ny båt, de fleste nybåter jeg har kikket på er nok oppgitt som nettopriser, man må til og med hente den selv på fabrikken. Du kan kanskje krangle deg til noe ekstrautstyr. Trori kke du finner noen prosentsats, er man ikke fornøyd med prisen kan man jo bare gå videre til neste tilbyder og se hva han er villig til å gi i rabatt...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Min erfaring er at det ofte er noe å hente. Vi vurderte seriøst Bavaria seilbåt før vi ble motorbåt folk og da fikk jeg 5% i rabatt og i tillegg noe småtteri av utstyr til deres innkjøpspris...

 

Ellers er det jo ikke bare private som vil bli kvitt båtene sine på høsten så noen med større lager enn planlagt gir deg gode priser som disse eksemplene:

 

Høstkupp

 

Nå er det som det står i artikkelen også noen som har fastpris for å slippe dette kjøre på høsten og antakelig da tilsvarende redusert etterspørsel på våren... Så kjøper du hos noen av disse tror jeg du kan glemme å få noe særlig avslag... Vanskelig å finne ut hvem som har hvilken prispolitikk, men du kan jo prøve deg med å gi et motbud og si at hvis ikke må du tenke på det. Da er det jo lov å komme tilbake senere og si at en innser at en bare må godta det. Hvis du går ut døren og det står på 20-30.000 så tror jeg også selgeren blir litt fristet til å iallefall gi litt nå på høsten, men er politikken null-rabatt blir det verre...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...