Jump to content

Får ikkestart på Mercruiser 3.0 etter grunnstøting/ å ha gått på skjær


hasm87

Recommended Posts

Hei

Har som alle andre uerfarne båtførere klart å gå på skjær. 

Resultatet ble en kvestet propell som må byttes. 

Men får heller ikke start på motoren etter grønnstøtingen. Starteren drar men motor vil ikke tenne. 

Noen har nevnt at det kan være et sikkerhetsvern i forbindelse giret som har slått inn i forbindelse med grunnstøtingen. 

Kan fint lite om båtmotorer noen som har noen tips for hvordan dette kan sjekkes ut? 

Båten er en bayliner Capri 1850 se 1999 modell, med 3.0 mercruiser 145 hk og alpha one drev. 

Alle tips tas i mot med stor takk😀

 

 

Redigert av hasm87 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei, så kjedelig! Jeg kan ingenting om den motoren, men anbefaler deg å endre emnet på tråden. F.eks "Får ikke start på Mercruiser 3.0 etter grunnstøting/ å ha gått på skjær" eller noe liknende. Ellers kan tråden bli stengt ganske raskt. Håper du får rask hjelp!

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev 47 minutter siden:

Hei, så kjedelig! Jeg kan ingenting om den motoren, men anbefaler deg å endre emnet på tråden. F.eks "Får ikke start på Mercruiser 3.0 etter grunnstøting/ å ha gått på skjær" eller noe liknende. Ellers kan tråden bli stengt ganske raskt. Håper du får rask hjelp!

Takk for tips om emnet

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...