Christer78 Startet 31.Mai.2020 Del på Facebook Startet 31.Mai.2020 Jeg har byttet ut motor på min Askeladd til en 2013 modell Suzuki 40hk. Har montert motor og koplet fjernstyring. Men den starter ikke. Ingen reaksjon. Virker helt død. Batteriet er fulladet. Motoren får strøm antar jeg siden tilt virker. Med fjernkontrollen var det turteller og tiltansviser. Disse har jeg ikke montert. Må de være montert? Kan motor brukes uten disse? Og om de må monteres; finnes det et koplingsskjema? Noen som har noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 31.Mai.2020 Del på Facebook Svart 31.Mai.2020 Sjekk at dødmannssnor er koblet rett og virker som den skal. Har du gnist på pluggene når du kjinner, så er den i orden. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Christer78 Svart 31.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2020 Hei. Har ingen gnist. Er det en spesiell måte snoren koples på? Tenker du da på den røde snoren som settes inn på knappen eller tenker du koplet inne i kontrollen? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 31.Mai.2020 Del på Facebook Svart 31.Mai.2020 Tenker på begge deler, den virker stortsett på den måten at den lukker en krets når du faller i vannet eller tar av den røde snoren, er det irr eller fukt her, så kan den tro at dødmannssnoren ikke er koblet til. Om jeg ikke husker helt feil, så kan du trekke av 2 kabelsko på selve bryteren inne i kontrollen, og motoren vil da tro at snoren er koblet til og den skal da gi gnist. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Christer78 Svart 31.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2020 Ok. Det er en helt ny kontrollboks men skal prøve👍😊 Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 31.Mai.2020 Del på Facebook Svart 31.Mai.2020 ikke kjent meD Suzuki men motoren kan ha en hovedsikring som gir strøm til alt utenom tilten Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Taskeladden Svart 31.Mai.2020 Del på Facebook Svart 31.Mai.2020 Er det en helt ny kontrollboks så vil jeg tro det ikke skal finnes noe irr i den. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.