Jump to content

Varmtvanns slange og t-stykke beregnet for varmtvann

Goddis77

Recommended Posts

Vi har vært ute på tur disse dagene her, og bestemte oss i dag for å dra hjem.

Merket når vi kom i havn at vannpumpen gikk hele tiden og det var fullt med vann i ene lagringsrommet.

Slangen som var koblet til t-stykket for varmtvannet var gått av, og det lekker fremdeles av den når jeg kobler den til igjen.

T-stykket er av denne typen her

WEB_Image%20T-Stykke%20plast%20f%2012%207mm%20slange%20(innv%20%C3%98)%20%20cas251801346461276.Jpeg

og slangen er gjennomsiktig med armering.

Hva bør jeg bruke her når jeg nå først fikser dette?

Vår båt var originalt utstyrt med samme type T-koblinger. For å berge nattesøvnen byttet jeg disse til messing-koblinger før vi opplevde lekkasjer. Slangene bør være drikkevannsgodkjent og tåle minst 100 grader C. Båtutstyrsbutikker har ofte slike, slangebutikker som Tess og Hydroscand likeså. 

Om du i tillegg til nye fittings og slanger spanderer på doble slangeklemmer av god kvalitet vil du neppe oppleve tilsvarende trøbbel senere. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...