Jump to content

Varmtvanns slange og t-stykke beregnet for varmtvann


Goddis77

Recommended Posts

Vi har vært ute på tur disse dagene her, og bestemte oss i dag for å dra hjem.

Merket når vi kom i havn at vannpumpen gikk hele tiden og det var fullt med vann i ene lagringsrommet.

Slangen som var koblet til t-stykket for varmtvannet var gått av, og det lekker fremdeles av den når jeg kobler den til igjen.

 

T-stykket er av denne typen her

WEB_Image%20T-Stykke%20plast%20f%2012%207mm%20slange%20(innv%20%C3%98)%20%20cas251801346461276.Jpeg

 

og slangen er gjennomsiktig med armering.

 

Hva bør jeg bruke her når jeg nå først fikser dette?

Link to post
Share on other sites

Vår båt var originalt utstyrt med samme type T-koblinger. For å berge nattesøvnen byttet jeg disse til messing-koblinger før vi opplevde lekkasjer. Slangene bør være drikkevannsgodkjent og tåle minst 100 grader C. Båtutstyrsbutikker har ofte slike, slangebutikker som Tess og Hydroscand likeså. 

 

Om du i tillegg til nye fittings og slanger spanderer på doble slangeklemmer av god kvalitet vil du neppe oppleve tilsvarende trøbbel senere. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Da ble det shopping på proflex 🙂

 

Anbefales som sted å shoppe. Har mye på lager og fikk rabatter som privat kunde 🙂

 

Byttet ene slangen som var dårlig, og ikke tåler mer enn 60 grader, samt t-stykke og nye doble slangeklemmer. 

 

Tett hittil 🙂

20200602_193215.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...