ares Startet 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2020 Eg har varmtvanntank og defroster på same sløyfa. Varmtvannstanken ligg ved sida av motoren, men defrostaren ligg høgare enn ekspansjonstanken på motoren. mitt spørsmål er: kan eg montere ein ekpansjonstank i tillegg opp på defrostaren? Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Ekspansjonstank". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Ares Link to post
Ingar Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 Det er neppe nødvendig med ekspansjonstank. Er du i tvil så bruk armerte transparente slanger slik at man kan sjekke visuelt at luften forsvinner. Sitér dette innlegget Link to post
HenrikN Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 Ja, ekspansjonstanken i et lukket system kan stå lavere enn forbruker/-ne (defroster etc). Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 HenrikN skrev 34 minutter siden: Ja, ekspansjonstanken i et lukket system kan stå lavere enn forbruker/-ne (defroster etc). Men da må du lufte den enkelte forbruker om du har fått luft i systemet. Sitér dette innlegget Link to post
ares Svart 1.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Takk for svara Sitér dette innlegget Ares Link to post
mons Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Har samme greia. Satte inn ekstra sirkulasjonspumpe og det fungerer bra. Defroster en meter over motor. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.