Blålys Startet 31.Mai.2020 Del på Facebook Startet 31.Mai.2020 Har en Mariner 90hk 4t 2005 mod. Ser at batteri spenning ligger mellom 11-12v avhengig av hva jeg bruker av strøm. Er ingen forskjell uansett turtall. Kan det være defekt likeretter? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 31.Mai.2020 Del på Facebook Svart 31.Mai.2020 Bytt stator. Sitér dette innlegget Link to post
Blålys Svart 1.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2020 (redigert) Har bestillt ny likeretter, kan det hjelpe?Har hørt at disse kan gå i stykker. Er stator like enkelt skifte? Redigert 1.Juni.2020 av Blålys (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
timmi76 Svart 3.August.2022 Del på Facebook Svart 3.August.2022 Hjalp det med ny regulator? Sitter i samme båt.... Ehhh jeg mener, jeg har samme feil. Har målt at Regulator/likeretter ikke leverer. Prøver å måle det som kommer fra Statoren også, men da får jeg bare helt ville verdier, hva og hvordan måler jeg fra statoren med ett multimeter? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 4.August.2022 Del på Facebook Svart 4.August.2022 timmi76 skrev for 18 timer siden: Prøver å måle det som kommer fra Statoren også, men da får jeg bare helt ville verdier, hva og hvordan måler jeg fra statoren med ett multimeter? @Blålys har ikke vært pålogget på 2 år så ikke sikkert han mottar spørsmålet ditt. Men heldigvis er det mange som er veldig dyktige på strøm på Forumet. Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 4.August.2022 Del på Facebook Svart 4.August.2022 timmi76 skrev for 18 timer siden: Prøver å måle det som kommer fra Statoren også, men da får jeg bare helt ville verdier, hva og hvordan måler jeg fra statoren med ett multimeter? Hadde du multimeter på A/C vekselstrøm når du målte strømmen fra denne? Poenget med likeretteren er jo å gjøre om vekselstrømmen fra statoren til likestrøm DC. Vet ikke om det er til noe hjelp, men jeg gjorde noen tester på likeretter på en Suzuki 30hk som du kan lese om her(litt ned i postene, viser hvordan en likeretter virker) Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
timmi76 Svart 5.August.2022 Del på Facebook Svart 5.August.2022 Fant ut av det... Fikk ikke utslag på likestrøm fra likeretteren, så måtte feilsøke foran. For å sjekke om statoren fungerer som den skal, så må man teste Ohm/motstand! Hvis det er ingen, eller uendelig motstand, så er det statoren(mest sannsynlig!) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.