Jump to content

Mariner 90hk Svak lading

Blålys

Recommended Posts

• 2 år senere...
timmi76 skrev for 18 timer siden:

Prøver å måle det som kommer fra Statoren også, men da får jeg bare helt ville verdier, hva og hvordan måler jeg fra statoren med ett multimeter?

@Blålys har ikke vært pålogget på 2 år så ikke sikkert han mottar spørsmålet ditt. Men heldigvis er det mange som er veldig dyktige på strøm på Forumet.

timmi76 skrev for 18 timer siden:

Prøver å måle det som kommer fra Statoren også, men da får jeg bare helt ville verdier, hva og hvordan måler jeg fra statoren med ett multimeter?

Hadde du multimeter på A/C vekselstrøm når du målte strømmen fra denne?

Poenget med likeretteren er jo å gjøre om vekselstrømmen fra statoren til likestrøm DC.

Vet ikke om det er til noe hjelp, men jeg gjorde noen tester på likeretter på en Suzuki 30hk som du kan lese om her(litt ned i postene, viser hvordan en likeretter virker)

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...