Jump to content

Mariner 90hk Svak lading

Blålys

Recommended Posts

• 2 år senere...

Hjalp det med ny regulator? 

Sitter i samme båt.... Ehhh jeg mener, jeg har samme feil. Har målt at Regulator/likeretter ikke leverer. Prøver å måle det som kommer fra Statoren også, men da får jeg bare helt ville verdier, hva og hvordan måler jeg fra statoren med ett multimeter?

timmi76 skrev for 18 timer siden:

Prøver å måle det som kommer fra Statoren også, men da får jeg bare helt ville verdier, hva og hvordan måler jeg fra statoren med ett multimeter?

@Blålys har ikke vært pålogget på 2 år så ikke sikkert han mottar spørsmålet ditt. Men heldigvis er det mange som er veldig dyktige på strøm på Forumet.

timmi76 skrev for 18 timer siden:

Prøver å måle det som kommer fra Statoren også, men da får jeg bare helt ville verdier, hva og hvordan måler jeg fra statoren med ett multimeter?

Hadde du multimeter på A/C vekselstrøm når du målte strømmen fra denne?

Poenget med likeretteren er jo å gjøre om vekselstrømmen fra statoren til likestrøm DC.

Vet ikke om det er til noe hjelp, men jeg gjorde noen tester på likeretter på en Suzuki 30hk som du kan lese om her(litt ned i postene, viser hvordan en likeretter virker)

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Fant ut av det... Fikk ikke utslag på likestrøm fra likeretteren, så måtte feilsøke foran. 

For å sjekke om statoren fungerer som den skal, så må man teste Ohm/motstand!
Hvis det er ingen, eller uendelig motstand, så er det statoren(mest sannsynlig!)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...