Jump to content

Erfaring med billige SUP (paddlebrett) for voksne eller store barn

Sjøbliss

Recommended Posts

Søker litt erfaringer med rimelige paddlebrett, formelt kjent som SUP (stand up paddleboard). Ungene har fått veldig lyst på dette men de koster jo relativt mye penger. Frister derfor med å kjøpe fra Biltema, Jula osv. Kanskje noen rimelige fra XXL er mye bedre? De "gode" koster 4000-10000 riksdaler. Men du kan få ned til 2000 som også er mer enn jeg trodde disse kunne koste. 

Screenshot_20200601_111734.jpg.48f01ca04ef6346bcb234b895517c238.jpg

Vi har barn på over 190cm og  noen av oss er over 100 kilo så vekt og stabilitet er vel pri en. Vi skal ikke på langtur, bare kose oss i havna og rundt i kort avstand til båten. Kort sightseeing. 

Om noen har gjort seg erfaringer så del gjerne! 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Kjøpte 2 på Jula til denne helgen(2000kr per stk)

umgene er kjempefornøyd 

virker som ein ok kvalitet

Jula sine er 76 cm brei, biltema 71 vist eg husker rett. Det var grunnen til eg kjøpte jula sine pga best stabilitet tenkte eg

Dei takler 100kg uten problem 

Løp og kjøp 😄

Sjøbliss skrev for 2 timer siden:

Men du kan få ned til 2000 som også er mer enn jeg trodde disse kunne koste. 

Akkurat det samme som jeg tenkte da jeg skulle kjøpe et slikt brett for et par år siden. Etter å ha sett litt nærmere på brettene valgte jeg imidlertid å ikke gå for de aller billigste. Disse brettene er stort sett laget på samme måten som en RIB eller gummibåt. Og for alle som har hatt noe RIBer så vet man at der er det kvalitetsforskjeller. I fjor hjalp jeg f.eks. en kompis med å lappe sammen er RIB av et ukjent fabrikat. Kvaliteten på duken var for så vidt grei nok, men sammenføyninger og kvalitet fra fabrikken var elendig. 

Jeg valgte derfor et brett fra Grand. Ikke av de billigste, man lagt fra de dyreste. 

Du fikk kanskje med deg denne tråden også?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...